Welke salamanders in een 60 cm bak?

Robkeulers

wat dacht je van de volgende soorten?

axolotl
Triturus dobrogicus
Pleurodeles waltl

capra hircus

Citaat van: Rob Keulers op december 25, 2008, 12:16:26 PM
wat dacht je van de volgende soorten?

axolotl
Triturus dobrogicus
Pleurodeles waltl

Volgens mij is 80 cm het minimum voor Pleurodeles Waltl en de Axolotl, het gaat hier om een 60cm aquarium.

Robkeulers

****... ja Jasper, daar heb je gelijk in.. Ik heb niet op het formaat gelet, keek alleen naar minder lastige soorten..

excuses!

glenno

Ik kom ook telkens weer uit op de Dobro. Ik vind het een erg leuke soort, maar heeft iemand een voorbeeld van een bak voor dobro's?

Als ik het goed heb begrepen moet 1/3 land zijn en de rest water. Is de salamander dan met kam of zonder, of verschilt dit per periode? Moeten ze in het water of op het land gevoerd worden?

Hoeveel kunnen er in mijn bak?

Robkeulers

ik zou je dobrogicus gewoon volledig aquatiel houden. Je meot ze wel een klein eilandje of stuk drijvend schors etc geven, maar je dieren zullen toch voor 95% van de tijd in et water zitten..

Alex (forumlid) kweekt veel met deze soort, misschien kun je aan hem eens tips vragen? Pm hem even..

firebelly

hey,ik heb nu een 60cm aquarium met een lamp,zou ik die aan doen of niet?
en ik heb rond de hele bak(erin natuurlijk)plantjes,,en een stuk hout midden in de bak,dus ik vraag me af of dat wel goed is want ik ga ze morgen halen.en dan nog een vraag;levende krekels of dode rode muggelarven? mvg  :)