paludarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kelvin457

ik heb een bak gekregen en die is lek en ik ga een nieuwe bak kopen en ik vroeg me af welke planten ik nodig heb voor landgedeelte voor dobrogicus triturus.

voor het water heb ik waterpest en hoornblad. misschien kan ik nog wat gebruiken ik ben van plan om ook verstopplekken te maken.

ik hoop dat iemand mijn vraag beantwoordt  :)

alibombali

In principe kun je de Dobrogicus geheel aquatiel houden....dus geen plantjes, hooguit wat drijvend kurkschors..

kelvin457

oke maar een vriend van me zegt dat ze ook eens op het land komen en een andere vriend zegt dat ook en dat het beter is om dat te doen maar ik denk dat ik er ook een keer bombina's in doe dus kan ik vast de bak een beetje ervoor inrichten.

alibombali

Tja...wie ben ik om te zeggen wat je moet doen?...ik hou ze geheel aquatiel...en niet geheel onverdienstelijk...

kelvin457


Platoplato

Ha,

Ik heb twee dobro's sinds kort en alleen heel af en toe zitten ze op een turtle dock, een ideaal drijvend kunstof eilandje. Kijk hier voor meer informatie, voor € 11,00 ben je klaar. http://www.aquarium-winkel.nl/zoo-med-turtle-dock-s-p-1115.html klik

Als ik jou was, zou ik me vooral uitleven op waterplanten, is goedkoper, goed voor de waterkwaliteit, geeft ze een veilige en groene omgeving ;-) en je hebt geen gedoe met een te nat landgedeelte, afwatering, schimmelende wortels etc.

Groeten,

Sebastian

DannyS

Mijn rustplek voor m'n dobro's is niets meer dan dan een onderzetter van kurk. Bijzonder goedkoop en werkt prima. Als blijkt dat 1 onderzetter zinkt als er een aantal opzitten, dan leg je er gewoon 1 onder, het blijft automatisch vrij goed aan elkaar vastzitten in het water. Zo'n turtle dock is opzich ook een goed idee.
Verder heb ik een klont javamos in de bak zitten wat het geweldig doet.

Coen Deurloo

Een turtle dock is voornamelijk ideaal omdat je hiermee geen water volume opoffert, iets wat je met bijv. gestapelde stenen wel zou moeten doen. Zo kun je optimaal gebruik maken van de ruimte in je bak :)

kelvin457

oke bendankt dan ga ik kijken naar een turtle dock of kurk :)

kelvin457

hoe groot is dan eigenlijk een turtle dock? :-[ hij lijkt me wel handig ;D

kelvin457

heeft misschien iemand een idee waar je saggatarius kan kopen? ik dacht zelf aan een tuincentrum of ik heb op de site niet goed gelzen :-[

mvg kelvin