man cynops orientalis

decoen

mijn 1 mannetje van mijn c orientalisen blijft altijd op het land en ik weet niet waarom hij blijt niet drijven ofzo hij zinkt maar gaat altijd trug aan land hoe kan ik hem in het water krijgen ????

mvg decoen

A34

Zorgen dat het landgedeelte niet al te groot is en dat het net het wateroppervlakte breekt , zo dat de salamander altijd in contact staat met het water . En eigenlijk het landgedeelte zo min mogenlijk aantrekkelijk maken . Zo is het bij mij ook gelukt :)  hierover staat ook informatie in de caresheet .

Ik hou mijn Orientalisen nu constant aquariel met een stronk die uitsteekt dat net genoeg is voor 2 salamanders om op te hangen . Mijn mening is dan ook dat een compleet landgedeelte vrij overbodig is bij deze soort .

decoen

het landdeel is eigenlijk niets speciaal gewoon een leeg drijvend stuk piepschuim

A34

En wat is de hoogte van het water ? Ik zou dan het piepschuim weghalen want dat drijft en breekt het water niet echt .. Meschien een mooie steen of stuk hout ?

decoen

Citaat van: Jeroen S op januari 10, 2009, 10:44:03 AM
En wat is de hoogte van het water ? Ik zou dan het piepschuim weghalen want dat drijft en breekt het water niet echt .. Meschien een mooie steen of stuk hout ?

de hoogte van het water is 30 cm ook liggen er stenen en grotten en waterplantjes in het aquarium !!
ja dat piepschuim drijft inderdaat!! en breekt het water niet

mvg decoen

decoen

zou het mogenlijk zijn om mijn c orientalis volledig aquatiel te houden ik bedoel dan zonder  enig stuk drijvend hout ofzo want nu zitten er al 2 mannen op het land !!???? of verdrinken ze dan ???

mvg decoen

Coen Deurloo

Waarom zou je het land geheel weg willen halen?

Ik merk ook aan je vragen dat je het caresheet voor de Cynops orientalis nog niet gelezen hebt: http://www.caudata.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=83

Succes!

decoen

Citaat van: Coen Deurloo op januari 10, 2009, 07:38:49 PM
Waarom zou je het land geheel weg willen halen?

Ik merk ook aan je vragen dat je het caresheet voor de Cynops orientalis nog niet gelezen hebt: http://www.caudata.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=53&Itemid=83

Succes!
eiogenlijk heb ik de caresheet wel al gelezen maar het is al een tijdje geleden

en er gaan altijd 2 mannen op het land die ene echt constant en ik zou ze dan aquatiel willen laten worden maar die ene man wil niet

mvg

A34

Eventueel het water op salamanderhoogte houden (4 a 5 cm ) , met alleen wat planten en verhogingen waar ze op kunnen zitten en hangen en dat een tijdje aanhouden .