c orientalis

decoen

ik heb weer eitjes van mijn c orientalis en ik heb veel gezocht maar nergens gevonden hoeveel eitjes ze leggen en hoelang het ongeveer duurt voordat alle eitjes gelegt zijn wan tik wil deze in een apparte bak doen zodat de larven niet worden opgegeten!!!

ik heb op het internet en het forum gezocht maar niets gevonden , dus als iemand dan een topic hierover weet zou je dat kunnen melden

mvg  decoen

stijnzeger

Kijk naar de caresheet daar staat dit volgens mij in. Ook de eitjes lusten ze, dus kijk elke dag en haal ze eruit, succes, Zeger.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

decoen

Citaat van: stijnzeger op januari 14, 2009, 06:57:10 PM
Kijk naar de caresheet daar staat dit volgens mij in. Ook de eitjes lusten ze, dus kijk elke dag en haal ze eruit, succes, Zeger.

bedankt nee ik heb al gekeken maar niets gevonden op de care sheet
ik heb nu 3 vrouwtjes die aan het leggen zijn ik kan toch niet de eitjes verwijderen terwijl ze leegggen of eten ze die niet zo snel op

stijnzeger

Ik zie dat de link in het Nederlands het niet doet, alleen de foto's, maar in de Engelse taal kun je gewoon kijken en dan zie je bij breeding de getallen tussen de 10-236 eitjes.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

A34

Wat Stijnzeger zegt , 10 tot 236 eitjes in een enkel seizoen is waargenomen. En de gemiddelde uitkomst van de eitjes was 74.1%.

Voor nog meer nuttige informatie heb ik laatst een artikel hier op het forum geplaatst . Het is wel in het engels .
http://www.caudata.nl/index.php?option=com_smf&Itemid=98&topic=1987.0

Succes !

Coen Deurloo

Citaat van: stijnzeger op januari 14, 2009, 07:53:02 PM
Ik zie dat de link in het Nederlands het niet doet, alleen de foto's, maar in de Engelse taal kun je gewoon kijken en dan zie je bij breeding de getallen tussen de 10-236 eitjes.

Ik heb het even getest, en de Nederlandse versie werkt hier wel...kun je het nog eens testen? Misschien even opnieuw inloggen?

decoen

Citaat van: Jeroen S op januari 14, 2009, 09:00:22 PM
Wat Stijnzeger zegt , 10 tot 236 eitjes in een enkel seizoen is waargenomen. En de gemiddelde uitkomst van de eitjes was 74.1%.

Voor nog meer nuttige informatie heb ik laatst een artikel hier op het forum geplaatst . Het is wel in het engels .
http://www.caudata.nl/index.php?option=com_smf&Itemid=98&topic=1987.0

Succes !

zeer bedankt ik had je artiekel al gelezen en vertaald met google (ik ben niet zo goed in engels)