waterschaal in bak kweichowensis

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Voor het 2e jaar hoor ik van mensen  mensen die kweichowensis op het land houden, dat ze vanaf 10cm rond januari een paar dieren verliezen. Het plaatsen van een waterschaal lijkt rond januari bij dieren van 10cm in de bak dit te voorkomen. Ik verloor ook 1 dier, maar na het plaatsen van de waterschalen gaat het weer goed. Ze badderen regelmatig. De rest van de bak is behoorlijk droog. Ook bij Ad gingen er grotere dieren 2 jaar achterelkaar dood als er geen waterschaal in stond. (de dode dieren waren allen mannetjes) (die het eerst het water in gaan)

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Bedankt voor de tip! Ik heb bij mijn ukkies wel een schaaltje staan, maar het water hou ik niet zo enorm bij. Nu wel dus :)

Robkeulers

D'r is me vorig jaar 1 jong dier overleden doordat het in de waterbak verzoop. Daarna heb ik er alleen een bakje met doorweekt mos in gehad, tot ze inderdaad zo'n 10 cm waren, net als Harry's verhaal. Ze maken nu veel gebruik van het watergedeelte.

Harry

Ook wil ik als tip nog meegeven dat je bij kweichowensis de dieren echt op grootte moet sorteren. De vrouwtjesblijven bij mij behoorlijk achter in lengte. Er zijn er 2 bij mij uitgevallen

Ook hygiene is erg belangrijk in de landfase. Ik zag dat er uitwerpselen bij een dier aan het pootje bleef plakken en dat dat tot een zweertje leidde. Ik was er gelukkig op tijd bij. Regelmatige controle van de dieren en eens in de maand het turf verschonen is heel belangrijk!!

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan