Mijn mexicanen hebben het voorjaar in de kop

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roel

Ze zijn gelukkig goed de vorst periode door gekomen.
De verwarmer is eruit gehaald en voorlopig is de isolatie minder noodzakelijk geworden.
De huidige water temperatuur ligt nu tussen de 5 en 10 graden en wat is het gevolg?
Na de griepaanval waardoor ik een dag of vijf van de wereld ben geweest zag ik vanmorgen een dikke honderd eieren in de bak.
Ben benieuwd hoe dat deze keer gaat aflopen ze zijn dit jaar wel erg vroeg in de weer.
Ik houd jullie wel op de hoogte

Roel

Hierbij een foto van de eieren.

DannyS


Roel

Hey Danny,
Ik zal wel kijken wat er dit jaar van over blijft. Ik houd de axo's buiten dus ik ben benieuwd.
Mogelijk zal ik er een aantal binnen gaan halen om te kijken wat het beste lukt.
De afgelopen twee jaar had ik al eerder eieren en larven maar die hebben het niet gered.
Dit jaar zijn het er zoveel (ruim honderd in het eerste legsel) dat ik wel kan gaan experimenteren mits ik geen ruimte gebrek ga krijgen. Ik heb namelijk ook inmiddels een dikke honderd kleine ribbetjes rond huppelen.
Bij succes zal ik er mogelijk een paar houden om de groep uit te breiden. (momenteel één vrouw en twee mannen-goudkleur) De rest zal naar andere liefhebbers gaan vermoed ik.
Gr Roel