Axolotl larf kromming in de staart ?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

A34

Een van mijn Axolotl larven heeft een kromming in de staart. Het puntje van de staart is omgebogen ,en hij of zij is ook de kleinste van de 3. Ze zijn nu rond de 10 tot 12 cm
Is hier iemand bekent mee?
En weet waardoor het komt en of ik me zorgen moet maken of niet ?

DannyS

Een geknikte staart is een aanduiding van stress. Staan de kieuwen ook naar voren gekruld?
Als hij de kleinste is dan kan je hem misschien even apart zetten.
Waterkwaliteit is verder prima?

A34

#2
Waterkwaliteit moet goed zijn , ik heb vandaag nog een derde verschoond.
Verder eet hij prima. Maar inderdaad staan de kieuwen ook naar voren . Misschien dat de filter uitstroom tog toch te sterk voor hem is ?

Morna

Mijn kleine heeft hier ook last van, en ook de kieuwen zijn omgekruld... Zo meteen maar eens een sproeisysteem maken :)

A34

#4
Gelukkig gaat het weer goed met de axolotl , ik heb gewoon het water zo goed als schoongehouden en de filter wat zachter laten uitstromen (ook een sproeisysteem) . Alleen ze hebben alle drie nog last van vooruitstaande kieuwen dit zou duiden op te harde filter uitstroom , maar dit in nu 2 weken niet meer het geval . Dus ik vraag me af of dit niet eenigzins normaal is bij axolotl larven? De kieuwen van mijn Albino buigen nu Extreem naar voren.  Ik zal straks wel even een foto plaatsen.   Eerst even naar Hornbach een 80 40 40 bak kopen voor mijn Orientalisen :)

A34

#5
De kromming in de staart is al lang weg, maar sinds een paar dagen hebben ze alle drie een soort golving ( ~~=> ) in de staart. Of dit ook bij www.axolotl.org onder curled tale valt is mij niet zeker.
Is hier iemand bekent mee?

Robkeulers

ik heb inhoudelijk niks zinnigs te zeggen, maar wat een tekentalent ben jij zeg!  ;D ;D ;D

A34

#7
Haha , nee dat leuke plaatje heb ik net toevallig opgegoogled ;D  Ik was opzoek naar een voorbeeld van de situatie..

A34

#8
Ik zat zelf te denken toch last van stress ..
Vanwege een lamp dat op de stroming schijnt,wat tamelijk erg veel flikkert op de bodem..

A34

Heelaas is dit ook niet het geval ,, ze hebben er alle 3 nog steeds last van.

Ik heb er even een foto van gemaakt en ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.


Valt dit ook onder stress?

Harry

Die golving in de staart komt vaker voor. Ik heb dat ook bij kweichowensis zelfs op het land. Het kan geen kwaad.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

A34

Gelukkig , dus geen stress! dit spaart mij ook een heleboel stress :)
En zal dit ook in de loop van de tijd wegtrekken Harry?

Harry

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan