[ze zijn er!] en wat zijn ze leuk!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Morna

In de winkel tegenover mijn werk hadden ze weer albino's. Hele mooie en naar mijn weten zagen ze er ook gezond uit. Ik heb er dus 2 gekocht! Volgens mij hebben ze het enorm naar hun zin in hun nieuwe bak (lekker ruim, vergeleken bij een winkel). Foto's volgen! Dank je wel voor adviezen iedereen!

Morna

Thanks! Die van mij zitten trouwens nog in hun larve-stadium geloof ik, maar ze zijn dus redelijk doorzichtig en ik kan gewoon hun dunne darm en zo zien lopen. Hoort dat?  ???

Coen Deurloo

Dat is bij de albino en leucistische vorm normaal, veel succes met je dieren!

Morna

#3
Dank je! Bedoel je dan dat het zo blijft als ze volwassen zijn, of denk je dat het over gaat? En als het over gaat: op welke leeftijd dan ongeveer? Ze zijn nu denk ik ongeveer 8 centimeter in de lengte, weet je hoe oud ze dan ongeveer zijn?

[edit] en nog een vraagje: mijn axo's zijn wit/rozig, maar hun ogen zijn gewoon zwart en niet rood. Zijn het dan nog wel albino's?

Gerrit Krips

Hier is sprake van leicisme en niet van albinisme. Bij leucisme vertonen de dieren wel kenmerken die ook bij albinisme voorkomen, maar ze behouden de gewone oogkleur. Mogelijk kan je hierover op Wikipedia o.i.d. wel meer te weten komen. Veel succes met deze dieren!

Morna

Vraagje: een van mijn axolotls heeft iets wits hangen bij het begin van zijn staart. Ik dacht eerst aan uitwerpselen, maar het zit er nu anderhalve dag ???
En mijn ander lijkt een heel dun draadje hebben hangen vanaf één van zijn achterpootjes.
Is één van de twee reden om me zorgen te maken?

Robbin

Geen idee wat het kan zijn. Ze zijn toch ook nog niet geslachtsrijp, dus met dat hele gebeuren heeft het waarschijnlijk ook niet te maken. Misschien dat iemand anders kan helpen? :-\

Marielle

Schimmel.

Dan krijg je dan die rare witte "draadjes" aan lichaamsdelen van je axo. Wel degelijk iets om je zorgen over te maken, want als je niet oppast mist je axo zo een poot.

Behandeling: dieren in quarantaine zetten in een zoutbad (op het forum staat hier een topic over) en de bak helemaal!!! goed!!! schoonmaken. Mocht dit niet helpen, dan kun je bij een goede aquariumwinkel middeltjes halen om de schimmel uit het water te krijgen.

Succes!

Morna

#8
Toch schimmel he... daar was ik al bang voor. he bah. Even in het andere topic kijken.
[edit] Ik kan het topic niet vinden, wil je alsjeblieft linken? En hoe zit het met die eSHa2000?
Zucht, ik baal hier echt ontzettend van. Ik zie nu die draadjes op beide beestjes zitten, ook op hun lijfje. Mijn eigen schuld, dat wel. Had ik maar bij een kweker moeten kopen. Ik ga die dierenwinkel morgen wel bellen. Ik zag namelijk bij één van de pootjes van één ervan al iets zitten toen ik hem kocht en toen verzekerde de verkoopster mij ervan dat het niets was... Tja, wie niet horen wil, moet maar voelen... Ik hoop alleen dat dit niet ten koste gaat van de beestjes...