Welke buitenfilter?

Robbin

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een buitenfilter voor mijn axolotl aquarium (100*45*40), maar weet niet zo goed
wat de verschillen zijn tussen de verschillende merken (eheim, aqua-pro, tetratec) die ongeveer hetzelfde aanbieden. :-\
Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken of jullie eigen ervaringen kunnen mededelen?
Ik heb al aardig wat gegoogled, maar m'n hoofd tolt ervan!
Dus als iemand me duidelijk kan maken wat het beste is, alvast heel erg bedankt! :)
En weet iemand of er nog verschil in zit tussen deze (de aqua-pro 1) en deze (de aqua-prop 1 SP) behalve de capaciteit e.d.?

Alvast bedankt,
Robbin

Morna

Ik heb weinig verstand van merken, maar aangezien ik overal lees dat Axolotls niet van een sterke stroming houden, zou ik je aanraden om bij de aanschaf daar op te letten en dus ook op of je dat handmatig kunt instellen.

Robkeulers

Als je een sproeibuis aansluit valt de stroming reuze mee. Ik zou dus niet kiezen voor 1 gerichte sproeiplek zeg maar.

Chris Schouten

Ik kan weinig zeggen over de vergelijking van de kwaliteit van filteren.

Wel kan ik zeggen dat tetratec een heel totaalpakket aanbied bij alle types. Je krijgt slangen, sproeibuizen, zuignappen en filter materialen er allemaal bij. Kwam voor mij zeer voordelig uit. Ik kan er wel bij zeggen dat hoe hoger de capaciteit hoe meer soorten filter materiaal het product nodig had.

Wel moet ik toegeven dat t aansluiten op een bak die maar tot 50% gevuld was wat voeten in de aarde had. Dit kwam doordat de startpomp niet genoeg kracht had om de zuiging in werking te zetten. Toen ik hem op mijn 2e aquarium aansloot werkte hij meteen. Ook vond ik hem bijzonder stil en makkelijk te verplaatsen. Maar dit is natuurlijk maar een mening over 1 merk.
Triturus marmoratus - 0.0.5

Robbin

Dank julliewel! Ik ga nog meer navraag doen bij wat winkels en dat gaat 't me wel lukken ;)