Alex, hoe is het met Harrie?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

salamandre

Hé Alex,

Ik kwam je axolot metamophose expiriment tegen, en vroeg met af hoe het nu met "Harrie" is afgelopen?


Joey Immers

Harrie is al een tijdje overleden... :P
Joey immers.

hypselotriton orientalis

alibombali


salamandre


alibombali

een half jaar later...hij zat bij mijn tijgers en ik kreeg een schimmel in de bak (halve tijgerpopulatie verloren)

A34

#5
Maar kunnen gemetamorphoseerde Axolotls wel even oud worden als de gewone?

alibombali

Als het goed is worden ze ''gewone'' tijgersalamanders...

Robkeulers

om verwarring te voorkomen, het zijn dus wel 2 verschillende soorten!

Ik meen ook gelezen te hebben dat gemorphte dieren niet oud worden, ff zoeken in mijn weblinks, meld me nog terug.

salamandre

Even iets anders Axolots kunnen behoorlijk groot worden toch?
Als je zo'n enorme axolot laat methamorposeren dan krijg je dus ook een enorme salamander.

Rob je zegt dat het twee verschillende soorten zijn, hoe zo dan?

Robkeulers

Citaat van: Alex Kenter op februari 16, 2009, 06:48:05 PM
Als het goed is worden ze ''gewone'' tijgersalamanders...

gemetamorfoseerde axolotls blijven axolotls en geen tijgersalamander dus.

Even vertalen naar wetenschappelijke benaming maakt het duidelijker

Een Ambystoma mexicanum blijft A. mexicanum, en wordt dus nooit A. tigriunum of A. mavortium. Ze zijn wel sterk verwant, maar zeker niet dezelfde soort. Dat was ook niet wat Alex wilde zeggen, maar ik probeerde het alleen nog wat duidelijker te verwoorden.

A34

Ik heb gevonden wat we zochten Rob. Ik meende dit ook ergens gelezen te hebben.

An axolotl that metamorphoses prior to when it begins to reach sexual maturity will usually lead a somewhat normal life. It will eat the same food and behave in a similar manner to the Tiger Salamander, but it will not live as long. Axolotls that change after they have reached sexual maturity tend to be very weak animals, and usually they don't live more than a year after metamorphosis. They frequently become disinterested in food and it may be difficult to get them to feed at all.

Bron: www.axolotl.org/tiger_salamander.htm

salamandre

Citeergemetamorfoseerde axolotls blijven axolotls en geen tijgersalamander dus.

Nee, dat snap ik. Ik dacht even dat je bedoelde at het juist anders om was.

Maar goed al met al was het dus een leuk expiriment, maar het heeft voor de beesten dus geen nut.