Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Mijn naamgever

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

salamandre

Sommige mensen hebben hem al gezien, maar voor de rest dan toch even deze foto.
Dit is een levens groot model van een Diplocaulus. Dat is een uit het perm (250 miljoen jaar geleden) afkomstige salamander van +- 100cm groot. Ik heb dit model gemaakt voor een museum, maar die annuleerde hem toen ik al half klaar was, dus toen heb ik hem maar afgemaakt.



er volgen later nog meer foto's!


Kenny

aha daar is ie  :) Heb er onlangs nog naar gezocht want had hem ooit eens ergens op een site van je gezien? Uit watvoor materiaal is hij gebouwd? prachtig staaltje handwerk hoor :o zou hier mooi op de vitrinekast passen  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

COOL! maak je wel vaker zulke werkjes voor museums?
Lijkt mij ook wel wat :D
(voor op de vitrinekast  ;D)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

capra hircus

Mooi hoor, net echt.

Ik vroeg me al een hele tijd af wat je avatar voorstelde :)

alibombali

Wat voor werk doe je eigenlijk Dip???

salamandre

Ik ben ooit naar school gegaan met het idee om in de reclame te gaan werken, maar daar is door allerlij omstandigheden niks van gekomen. En nu ben ik werkzaam als bedrijfsleider bij een meubelspuiterij.

Maar eerst terug naar toen het allemaal begon.....................

Van af zo lang als dat ik me kan herinneren ben ik geïnteresseerd geweest in dinosaurussen.
Toen ik zo'n 5 jaar gelden aan de praat raakte met de eigenaar van "oertijdmuseum de groenepoort" in Boxtel vertelde hij mij dat hij een afgietsel had van een opgraving van een Tarbosaurus ( kleiner neefje van de bekende T-rex) uit Mongolië. Maar dit skelet was helemaal plat gedrukt en dus niet meer dan een 2d versie van het oorspronklijke skelet. Hij wou hier een 3d versie van hebben en dan met name van het schedel. Dus toe zei ik in een vlaag van verstand verbeistering dat kan ik wel doen. Er niet aan hebben gedacht hoe het te maken en te bedenken dat dat ding 80cm groot zou moeten zijn!
Maar zo gezegt zo gedaan. Ik kreeg en deathline van 3 maanden om het te maken en ik dacht geen probleem. Tot dat ik na 2 maanden en 2 weken niet verder was gekomen dan een beetje researche.
En toen begon de paniek toe te slaan. Dus toen heb ik 2 weken vrij genomen en ben als een gek aan de slag gegaan. Als volgens de juiste anatomische maten gemaak en gedaan, en uiteindelijk met nog natteverf afgeleverd.
En zo is het begonnen, hem toen nog wat andere dingen voor het zelfde musuem gemaakt en voor een museum in Canada, maar daarna eigenlijk niks meer. Ik heb nog wat half afgemaakte projecten liggen, maar daar kom ik op het moment gewoon niet aan toe.
En met al die musea en vage paleontologen kun je eigenlijk geen afspraken maken. Ze hebben nooit geld en beloven vanalles maar komen hun afspraken nooit na. Dus zag ik er ook het nut niet van om er no mee door te gaan. Er jammer, want ik had dit liever als beroep gedaan dan wat ik nu doe, maar dit bied iets meer zekerheid.

Enkele andere dingen die ik heb gemaakt.

Chris Schouten

Ziet er leuk uit.

Maar het is idd meer als een hobby dan een volledige baan.

Enige wat ik ooit gemaakt heb waren die houten/karton doe t zelf setjes van skeletten.

Was toch erg leuk om te doen. Dingen waren wel erg fragiel en heb er nog maar 1 over.
Triturus marmoratus - 0.0.5

sala-fan

Heb je misschien foto's van de bouw of zoiets?
En van welk materiaal is t gemaakt (of is dat misschien al gezegt ???)
Wel mooi gedaan