Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Foto's A.maculatum

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kenny

Zo, hier even wat foto's van m'n nieuwste bakje en z'n geelgestipte inwoners...niet letten op de kwaliteit, toestel stamt van de ijstijd  ;D


piep  ;)


De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

#1
Hey!

wat een prachtige beesten! :)
Dat is wat je wou he :D
En wat voer je ze?
Veel plezier ermee!

Gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

Ja mac's stonden al ff op m'n verlanglijstje ;D
Ik geeft ze pinkymaden, enchytreën en kleine regenwormen. Ze zijn enorm gulzig voor nog zulke kleine beestjes te zijn (rond de 6cm).
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Net een nieuw fototje gemaakt...stelt weinig voor qua kwaliteit maar was de bedoeling ze eens te meten
Ze zitten alle 3 tussen 5,5 en 6cm.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Apocalyptica139

Ze blijven prachtige beestjes  ;)

Mijn opacums waren altijd gek op pissenbedden, misschien een voedseltip voor je maculatums?
Ik ving die altijd in vermolmd hout in het bos en met dit vochtig weer moet daar nu flink wat te vinden zijn.

Kenny

Citaat van: Miriam op maart 06, 2009, 08:32:39 AM
Ze blijven prachtige beestjes  ;)

Mijn opacums waren altijd gek op pissenbedden, misschien een voedseltip voor je maculatums?
Ik ving die altijd in vermolmd hout in het bos en met dit vochtig weer moet daar nu flink wat te vinden zijn.

Ja aan pissebedden geen gebrek hier, zal ze zeker eens testen. Krekeltjes zijn ze ook helemaal gek van.
je zegt "waren er gek op", heb je de opacums niet meer dan? mag in pb want we dwalen af  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Van de gelegenheid gebruik maken om deze een te vernieuwen
new pics:




Ze groeien, langzaam maar zeer zeker  ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Hugo

Kenny,
Mooie dieren zeg!
Wat me opvalt is dat de onderste foto duidelijk te zien is dat jouw dier erg veel gele "spots" heeft!
Gaaf hoor,...

Zal eens  zien dat ik vandaag of morgen ook wat pics van mijn juvenielen kan plaatsen!:)

naeff002

erg mooie salamanders zijn dat,  :o
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Hugo

#9
Ik heb vier van mijn 5 juvenielen weten te vinden in de bak.
Ze zijn tussen de 9 en 10,5 cm momenteel en lekker stevig!
Hier een paar foto´s van mijn beestjes!









Kenny

Te gek he  ;D karakterkopjes zijn het
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

mooie foto's en echt hele mooie beestjes.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Salasander

Prachtige dieren. Als ik die zo zie zou ik er ook wel willen.
Maar zijn deze moeilijk om te houden? Laten ze zich veel zien? En hoe groot moet het aquarium zijn?
En wat zijn dan zo de prijzen?

Kenny

Nee je moet niet verwachten dat je ze veel zal zien, ze leven zeer verborgen, het zijn molsalamanders dat zegt genoeg? ;D Het worden flink grote dieren (tot 25cm) en er is hier en daar nakweek beschikbaar varierend van 10 tot 20 euro. Bakje voor een triootje volwas minstens 80x40x40, groter is beter en vooral veel substraat (cocopeat gemengd met zuivere potgrond o.i.d.)waar ze kunnen in graven is gewenst. Goed koel houden is de boodschap
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.