Vreemde axo eitjes?

Robbin

Hallo allemaal,

CiteerFinding axolotl eggs, or seeing a female spawning, often occurs when we least expect it, or at least not quite on the day we expect. (axolotl.org)

Dat kun je wel zeggen, ja!
Gisteravond kwam ik om 11 thuis, keek in m'n aquarium en zag allemaal eitjes! :o
Gelukkig zijn het er niet al te veel, dus ik ga proberen ze zoveel mogelijk zelf groot te brengen. (Mocht ik er toch een paar kwijt willen, meld ik het! ;))
Hoe & wat staat allemaal op deze site en op axolotl.org, dus daar heb ik (nog) geen vragen over.

Rondom de eitjes zitten allemaal luchtbelletjes, dus ze zijn wel bevrucht (of is daar inmiddels een nieuwe theorie over ???).
De vader is wildkleur (helaas overleden) en de moeder is 'n leucist.
Nu heb ik een aantal compleet zwarte eitjes, maar ook een paar half wit-half zwarte eitjes..
Zijn de eitjes dan toch aan het beschimmelen of worden het dan halfleucis-halfwildkleur axo's?

Alvast bedankt!
Robbin

alibombali

Nee, ze zijn niet aan het beschimmelen.
Het komt vaak voor dat de Axo-eitjes twee kleuren hebben....waarschijnlijk worden het wel allemaal wildkleur Axo's...

DannyS

Dat witte verdwijnt vrij snel als het wildkleurtjes worden. De eieren zelf zien er prima uit, geen probleem.

Robbin

Ok! Weer iets nieuws geleerd :) In ieder geval bedankt voor het antwoorden allebei!

Ik heb het vrouwtje trouwens in een curverbak gedaan, omdat ze nog steeds eitjes aan het leggen is, en ze anders in het hele aquarium komen..

't Zijn nu toch wel erg veel eitjes, dus als iemand er een paar wil overnemen...?