Eitjes (cynops orientalis)

StijnH

Naar een week, zal ik weer een up-date doen, tot dan, ga ik kijken wat ik kan doen, met voeren, de eitjes die nog in de bak zitten en de eitjes die nu SNEL zullen uitkomen! Bedankt voor nu zeger en Rowan.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Rowan Willemsen

ik kreeg een tip van Alex om de grootste watervlooien in de bak te doen, die leggen dan ook kleintje endat is weer goed te eten door de larven ipv. Artemia.
En Zeger hoe groot zijn jou "grootste" larven nu?

A34

Dat is inderdaad heel handig ja  :)  , ik krijg binnekort axo larven en nergens watervlooien te vinden.
Zelf begint mijn kweekje net weer op gang te komen, dan denk ik de tip van alex ook maar eens te proberen

Rowan Willemsen

ja ik ga dat ook zeker doen, dinsdag weer eens een dagje vrij, maar kan nergens watervlooien vinden.
maar goed te veel offtopic. :-\

Stijn en Zeger, we moeten sowieso maar kijken als het lukt om ze goed groot te brengen om wat te ruilen.

StijnH

Het gaat goed nu, heb nu nog 16 eitjes en 2 larven, Deze eieren die later zijn gelegd, zien er erg mooi uit! De eerste lading was wat minder en is nu ook weg. maar de rest ziet er goed uit! daar ben ik blij om, de larven doen het ook goed nu ga morgen beginnen te voeren. dann zijn ze vier dagen oud. de ouders leggen dus al wel weer, alleen rustig nu ze leggen nu drie dagen weer,
Dag 1: 2 eitjes
Dag 2: 1 eitje
vandaag weer 1 eitje, deze zien er erg mooi uit!
:)

Rowan, Lijkt me leuk om wat te ruilen, kom je naar de landdag?

P.S: watervlooien kweek gaat erg goed in dit weer.

Groeten,

Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Rowan Willemsen

ik ga zondag naar Houten ben jij daar ook?
Dan neem ik er wat mee!

StijnH

Citaat van: Rowan Willemsen op april 02, 2009, 09:31:48 PM
ik ga zondag naar Houten ben jij daar ook?
Dan neem ik er wat mee!

Nee Rowan helaas, Ja alleen als ik met de trein ga, maar dan kan ik ook geen larven meenemen.
dus dat moet even wachten. ik denk dat ik wel in december naar houten kom. maar dat is nog ver weg.
dus we moeten even kijken wanneer we dat doen.

Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

StijnH

gaat de goeie kant op ::) 14 eitjes, en 4 larven (doen het super goed op de watervlooien)

Duurt niet lang voordat de rest ook uitkomt, zie duidelijk daar ook een beestje.

als er nog mensen wat willen overnemen over een paar weken, kunnen ze me even mailen.

Groeten,

Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

StijnH

up-date, 30 eieren :) en 11 larven, wat ook mooi is dat je nu de ''wezentjes'' in het eitje ziet bewegen..het zal dus ook niet lang meer duren voordat de volgende tien eitjes uit komen, de andere 20 zijn net 1 week oud, en sommige iets ouder. larven doen het goed op de watervlooien, en de ouders zijn nog aan de leg :) dat zegt genoeg!

Groeten, Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Rowan Willemsen

ik heb net een hele lading nieuw waterpest gekocht afgelopen week en volgens mij leggen ze bij mij nu niet meer.
De bak goed verschoond en toen kwam ik nog wat larven tegen die al aardig weken weken oud zijn dus ze overleven bij mij ook in de ouderbak.
Vanavond bij de grootste wat kleine muggenlarven in de bak gegooid morgen mast eens kijken of ze het wat vonden.
Even afkloppen heb op de eerste 2 na nog totaal geen uitval verder gehad dus houden zo.
De grotere krijgen ook al lichtelijk een kleurige buikje en kiezen zelfs al af en toe om op de waterpest te liggen die aan de waterlijn drijft.
Ze zitten nog steeds max. 6-7 larven per bamibakje.

Goed meRk vanzelf wel of ze nu verder nog leggen als ik wat zie zwemmen.

Rowan Willemsen

Citaat van: Rowan Willemsen op april 12, 2009, 10:51:18 PM

Even afkloppen heb op de eerste 2 na nog totaal geen uitval verder gehad dus houden zo.

zie je nooit zeggen dus...
vandaag 2 larven gevonden die net gisteren of vannacht uit zijn gekomen en die schijnen niet te leven.
ze zijn ook beduidend kleiner uit het ei gekomen als andere larven.
maar goed wie het kaiseri-larven-verhaal heeft gelezen weet dat ze bij mij opstaan uit de dood, dus ik bewaar ze nog even een dagje of 2, dan gaan ze of zwemmen of schimmelen ::)

naja goed verder alles in orde nog steeds, verschoon nu alleen om de 2 dagen ipv om de dag de bakjes.

StijnH

hallo

Gaat de goeie kant op, weer een 3tal larfjes uitgekomen, dat maakt het weer goed zit nu  op 15 larfjes,
klein en groot(er) ze zijn mooi zwart, ga over een paar weken de eerste foto pogingen wagen..ik hoop dat het goed gaat als ik volgende week 1 week weg ga :-\ als er maar voldoende watervlooien in zitten.
Groet,

Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Rowan Willemsen

hmm dat is dan even afwachten, ik maak elke dag of om de dag de bakjes schoon ivm dat larven minder het schijnbaar minder goed doen in vies water.
of dat echt zo is geen idee, want dat wil ik niet testen is ook alleen maar van horen zeggen...
maar je kunt ook teveel eten erin doen ( vlloien ) volgens mij is dat ook niet top?
naja afwachten denk ik dan maar...?

ga je op vakantie dan?

StijnH

Hey Rowan,

Ja ik laat ze om de twee dagen schoonmaken (door de persoon die ook mijn marmers verzorgd) en ik pas wel op met de hoeveelheid vlooien die ik voer. ja het is idd een beetje eng..maar kan moeilijk zeggen tegen mijn ouders dat ik niet mee ga ;D Ja idd ik ga op vakantie ;)

Gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Rowan Willemsen

Citaat van: Rowan Willemsen op april 16, 2009, 01:20:50 PM
Citaat van: Rowan Willemsen op april 12, 2009, 10:51:18 PM

zie je nooit zeggen dus...
vandaag 2 larven gevonden die net gisteren of vannacht uit zijn gekomen en die schijnen niet te leven.
ze zijn ook beduidend kleiner uit het ei gekomen als andere larven.
maar goed wie het kaiseri-larven-verhaal heeft gelezen weet dat ze bij mij opstaan uit de dood, dus ik bewaar ze nog even een dagje of 2, dan gaan ze of zwemmen of schimmelen ::)
naja goed verder alles in orde nog steeds, verschoon nu alleen om de 2 dagen ipv om de dag de bakjes.

En ook deze keer is het weer vaag, ik verzeker jullie ben niet op mijn achterhoofd gevallen maar 4 dagen na het uitkomen van 2 larven die 3 dagen zo dood als een pier leken te zijn heb ik ze 10 min. Geleden gevangen en blijken ze te leven!
Vaag vind ik het maar...