Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Juveniele cynops ensicauda popei

rob

Mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar ik wilde jullie toch even de ontwikkeling van mijn popei larven laten zien..

ze zijn nu ongeveer 25-30 mm groot(of klein?)

Wie laat er nog meer zijn kweekvorderingen zien?

groetjes Rob

Ps ik heb de foto vanavond in een opwelling gemaakt, het was al donker op de vensterbank waar ik ze heb staan. Ik heb dus puur op de gok geschoten, vandaar de slechte foto's, maar het gaat om het idee, toch?

Kamil

Hi Rob,

well, if this guys won't grow fat and big i don't know! Keep us updated on which weight records they'll break  ;)
Congratulations and thank you for sharing!

Best Greetings,

Kamil

Apocalyptica139

Hey, wat een leuk idee Rob. Hier zijn mijn kweekvorderingen van de Pleurodeles waltl. De helft is al gemetamorfoseerd, de andere helft heeft nog wel een staart- en rugzoom en kieuwen, maar wel al gereduceerd.

Andy W.

Hi Miriam

Very nice pictures. I think these guys will do it well.  ;D

Greetings, Andy

rob

Even een update van mijn cynops encisauda popei juvenielen.

De eerste 3 larven zijn net door de metamorfose heen, nog 2 larven staan op het randje.

Verder heb ik nog zo'n 30 larven, waarvan 22 van mezelf en 8 van Paul Bachausen. Ik ben eens benieuwd of er verschil in tekening te zien is tussen mijn dieren en die van Paul.

De rugtekening is een heel klein beetje zichtbaar, maar zal zich in de komende weken/maanden verder nog ontwikkelen. Ik hou jullie op de hoogte!

rob

nog even een pic van de landbak...

Coen Deurloo

Hey Rob! Leuke foto's zeg, wat geef je ze te eten na de metamorfose?

Pamela

juveniele popei groeien goed in een aquaterrarium met 2cm water waar de land water overgang gemaakt wordt van blokken turf. Op het land eten ze dan goed van een vochtig stukje keukenrol met tubifex. Denk vooral aan regelmatige verschoning van het geheel. De dieren gaan meestal in en uit het water. Als ze groot genoeg zijn 8-10cm kunnen ze vaak geheel aquatiel worden gehouden

rob

Dank je voor de info Pamela..

Ik ben eens benieuwd hoe het verder gaat...

@ Coen - Ik voer ze springstaarten die door de bak rennen, en op een tissue ligt tubifex.

Over een paar weken zal ik nogmaals wat laatste nieuwtjes posten