Triturus carnifex terug uit buitenterrarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

In mijn buitenterrarium staat een grote bak met water. Ik heb in dit buitenterrarium 2 jaar geleden wat van mijn nakweek carnifex in gezet. Vooral mooie witte met oranje rugstreep. Deze week vind ik zowat elke dag de dieren volwassen terug. Er zwemmen nu 4 witte mannen in vol ornaad en heel wat mooie vrouwen. Ik heb ze nu overgezet in ontsnappingsvrij gemaakte koikarperbakken 80cm x 80cm x 60cm die buiten staan. Leuk trouwens die staande vijvers! (overstekende rand gemaakt en een drijfplatform van piepschuim als landdeel met op het piepschuim schors etc..)

Best wel opvallend, want carnifex kweek ik normaal aquatiel op tot volwassenheid, maar dit is natuurlijk veel gemakkelijker, want het buitenterrarium draait volledig op de natte konijnenkorrels die de wormen en enchytreeen in het terrarium op peil houden.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Kenny

Mooi Harry, nu maak je ons wel benieuwd naar plaatjes ;D zowel van de beestjes als van de omgevormde koibakken, klinkt zeer handig.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

sala-fan

Ja precies ;D
Ik wil nou toch wel foto's zien ;)

Coen Deurloo

Dat klinkt inderdaad goed Harry! Ik ben ook benieuwd naar de foto's.

Hugo

Hey Harry,

Dat is een mooie meevaller nadat je, door de enorme koude, voor je beestjes vreesde.
Gefeliciteerd! :D

Mark

Kijk dat is goed nieuws harry!

Ik vroeg me af, zijn deze dieren groter dan degene die je normaal aquatiel opkweekt?

Harry

#6
Toen ik dit bericht plaatste was het te donker voor foto's. Ik wist natuurlijk wel dat jullie meer wilden zien. Net een paar foro's gemaakt van de bakken. Ik heb er nog deksels met gaas om eroverheen te leggen, maar overdag zitten de dieren niet op het land en zijn ze dus geen prooi voor vogels. S avonds zitten er wel een aantal op het land, maar zijn er geen vogels. Ik gebruik de deksels bijna niet meer en ik ben nog geen dier verloren. Mijn oudere volwassen dieren hebben in deze bakken overwintert in het water (ja tot -7...)

Om jullie foto's van de dieren te laten zien moeten jullie nog even wachten tot vanavond, dan haal ik er een paar uit en zet ze in een fotobak.

De dieren zijn 2 jaar oud en zijn even groot als de dieren die ik aquatiel in 1 jaar op kweek. Maar een echte landrust is natuurlijk veel beter voor de dieren.

overzicht



Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Harry

nog een paar van de bakken (dieren komen later)





Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Platoplato

Beste Harry,

Leuk om te zien. Fijn dat je zo de ruimte hebt voor de hobby!

Mvg,

Sebastian

Harry

vorig jaar haalde ik uit deze bakken zonder wat te doen 20 nakweekdieren. Ik voerde uiteraard wel de volwassenen met wormen bij en in het begin een beetje watervlooien.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

sala-fan


StijnH

super!!! ziet er prachtig uit :o
gaat lekker zo :) met de kweek!
succes verder ;)

Groeten.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Robkeulers

Leuke bijdragen Harry!

Heb je enig idee wat zo'n karperbak kost?

Harry

Die bakken kun je vaak 2e hands voor 50 - 75 euro kopen. Zoeken op marktplaats en de plaatselijke dierenwinkel vragen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan