Verzorging

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem Meilink

Hallo, ik ben nieuw hier en ik zal mij even voorstellen:

Mijn naam is Willem ben 2e jaars biologie student en uitermate geinteresseerd in amfibieen en voornamelijk salamanders. Wat ik hoop te bereiken is dat ik een baan kan vinden in het conserveren van amfibieen. Dan ben ik namelijk met mijn hobby bezig, betaald.

Ik heb zelf boeken en dergelijke en ik verdiep me in het houden van salamanders maar ik heb enkele vragen waar ik niet zo direct het antwoord van weet. Ik wil axolotls houden en ik zie ze als dieren die makkelijk te houden zijn, hier wil ik graag een visie van enkele forumleden van.

Ik heb al enige tijd spaanse ribbensalamanders en vuurbuikkikkers. Mijn ribbensalamanders hebben enkele nesten gehad waar ik niet alles van heb laten opgroeien. Mijn volgende vraag is nu; hoe groot is het gevaar op genetische verarming. Het is nooit bevoordelijk voor de soort of nakomelingen als dieren dicht familie verwant aan elkaar zijn, maar in hoeverre kan dit nou kwaad. Deze vraag richt ik met name op het feit of ik mijn ribbensalamanders binnenkort in een grote bak kan stoppen zonder inbreeding en of ik gerust axelotls uit een nest samen kan stoppen of het beter is dat ik van verschillende families axelotls van dezelfde grootte samenstop.

Mocht ik onduidelijkheden hebben achtergelaten dan hoor ik dat graag,

Willem

Steven DC

Hoi Willem, welkom op het forum!

Zeer interessante vraag! Weet zelf het antwoord niet, maar zou het eigenlijk ook willen weten.
Hopelijk kan iemand hier een gepast antwoord op geven.

Mvg Steven