Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Triturus arntzeni

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Steven DC

Enkele foto's van m'n T. arntzeni. Ik heb gekozen voor een volledig aquatiele setup in combinatie met vuurgarnalen.


















Roel


Robkeulers

Mooie plaatjes van een mooie bak met mooie dieren, da's 3x mooi!  ;D ;D

Even een kleine opmerking,
In je profiel en je posts staat dat je Triturus arntzeni hebt, deze bestaat niet.   Als ik het goed begrijp heb je een ondersoort van de Triturus karelinii, de Triturus krarelinii arntzeni dus. De soortnaam (karelinii in dit geval) moet er wel bij staan anders weten veel mensen niet wat je bedoelt.





Steven DC

Bedankt Roel,

Heb ze op photobucket wat verkleind want ze zijn te groot. Hopelijk zie je het verschil snel op het forum.

@Rob: ik had eerst Triturus karelinii arntzeni staan maar kreeg een pb van Harry dat het Triturus arntzeni moest zijn. Dat het geen ondersoort is van karelinii. Nu ben ik ff van de wijs...

Roel

Soorten en ondersoorten blijf toch wel een beetje verwarrend ook al zit je wat langer in de hobby.
Het veranderd zo vaak tegenwoordig.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat arntzeni mij ook niet direct wat zei maar de foto's laten duidelijk zien in welke groep we moeten zoeken.
Als ik morgenvroeg weer thuis ben van het werk zal ik mijn boekjes er eens op naslaan kijken of ik er wat van kan vinden.
Gr Roel

sanderfrog

#5
Wat ik begrepen heb is dat dit sinds kort inderdaad geen ondersoort meer van Triturus karelini meer is maar een zelfstandige soort.

groet Sander

Robkeulers

ik heb hier nog niks van gehoord om eerlijk te zijn.

Als leidraad gebruik ik amprhibiaweb, en zij herkennen hem niet als volledige soort Bron: http://www.amphibiaweb.org/lists/Salamandridae.shtml

waar kan ik vinden dat hij als soort erkend is?

sanderfrog

foutje ik was in de war met macedonicus als ondersoort van carnifex

Wouter

De publicatie waarin oa Triturus karelinii arntzeni tot T. arntzeni wordt verheven is momenteel in press in Molecular Phylogenetics and Evolution, dat will zeggen dat het over een aantal weken gepubliceerd word. Dit staat dus nog niet op sites en zeker niet in boekjes!

Steven DC

Citaat van: Wouter Beukema op april 14, 2009, 06:17:09 AM
De publicatie waarin oa Triturus karelinii arntzeni tot T. arntzeni wordt verheven is momenteel in press in Molecular Phylogenetics and Evolution, dat will zeggen dat het over een aantal weken gepubliceerd word. Dit staat dus nog niet op sites en zeker niet in boekjes!

Bedankt voor de verduidelijking Wouter! Ik zet alvast de nieuwe naam in m'n handtekening.
Wie heeft er deze soort nog, buiten Alex, Jef en ik?

Kenny

Citaat van: Steven D. C. op april 14, 2009, 06:39:53 AM
Wie heeft er deze soort nog, buiten Alex, Jef en ik?


Hugo  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Citaat van: Kenny op april 14, 2009, 09:23:14 AM
Citaat van: Steven D. C. op april 14, 2009, 06:39:53 AM
Wie heeft er deze soort nog, buiten Alex, Jef en ik?


Hugo  ;)

Ik ben uiteraard wel benieuwd naar foto's van enkele volwassen exemplaren. Als iemand zich geroepen voelt... :)

bart

hallo

heb deze soort ook zal eens zien om een paar foto's

grtz

StijnH

Hoi steven,

DIe mos stenen op foto 2 heb ik ook even navraag naar gedaan, maar die zijn nogal geprijst! merkte ik.
dus ik heb ze laten liggen bij mijn aquarium speciaalzaak.  waar heb jij ze vandaan?

mooie Ingerichte bak ;)

Groet! Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Steven DC

Hey Stijn,

Bedankt. Ik heb deze gekocht in een dierenwinkel in Merksem. Ik ben van België en heb ze €4 per stuk betaald, geloof ik. Het zijn mosballen (een soort opgerolde alg)

Groetjes