Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Triturus arntzeni

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

StijnH

Ja idd Mosballen ;D Ze waren bij mij in de winkel 3 euro duurder! vond ik ook weer een beetje aan de duure kant 7 euro voor zon mosbal.

Groetjes,

Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Steven DC

Citaat van: Stijn Huisman op mei 05, 2009, 08:23:03 PM
Ja idd Mosballen ;D Ze waren bij mij in de winkel 3 euro duurder! vond ik ook weer een beetje aan de duure kant 7 euro voor zon mosbal.

Groetjes,

Stijn
Nja, bij mij liggen ze er vooral in voor de garnalen. De kleinste garnaaltjes zouden zich hierin verschuilen (zegt men).

StijnH

Geen idee :D

Vond het wel grappig gezicht ;) vandaar dat ik er ff over wilde informeren :)
maar was dus wat duur.

maar was verder niet dringend :P

Bedankt voor de info,

Groetjes,

Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

yipee-ki-yay

Eten ze die vuurgarnalen niet op? Ik wil ook salamanders gaan houden, maar in een grote bak wat gedeeltelijk land, gedeeltelijk water is. Ik heb al een flinke bak met axolotls. Verder ben ik er nog niet uit wat voor salamanders het gaan worden. Wel leuk in combinatie met die garnalen en wanneer ze die garnalen niet opeten ga ik hetzelfde doen.

Steven DC

Citaat van: yipee-ki-yay op juni 04, 2009, 11:22:55 PM
Eten ze die vuurgarnalen niet op? Ik wil ook salamanders gaan houden, maar in een grote bak wat gedeeltelijk land, gedeeltelijk water is. Ik heb al een flinke bak met axolotls. Verder ben ik er nog niet uit wat voor salamanders het gaan worden. Wel leuk in combinatie met die garnalen en wanneer ze die garnalen niet opeten ga ik hetzelfde doen.

De garnalen hebben zulke lange voelsprieten dat de salamanders niet dicht genoeg kunnen komen om te happen. De garnalen zijn ook veel te snel. Enige nadeel: garnalen kweken niet vanwege het te frisse water. Heb vorige week een garnaal gespot met eitjes, toen de watertemperatuur 24°C had bereikt. Maar volgens mij laten ze de eieren los als het weer te koud wordt?!

Monique

Ik had geen vuurgarnalen, een ander kleinblijvend soort. Beetje doorzichtig en met een streep en die kweekten behoorlijk goed in koud water. Maar had wel de indruk dat er af en toe van werd gegeten of in ieder geval een poging tot. Denk dat er vast wel een jong garnaaltje in een salamander lijf is verdwenen. Nou had ik wel vraatzuchtige sala's ;D
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Steven DC


aron545

#22
Eey, Steven
Even een vraag zouden de Triturus arntzeni als ik het goed schrijf ook bij Molukse waaierhand kunnen ?
Me mijn broer heeft namelijk ook die kleine soort garnalen .

groetjes, Aron

Steven DC

Citaat van: aron545 op november 23, 2009, 08:11:13 PM
Eey, Steven
even een vraag zouden de triturus arnteni als ik het goed schrijf ook bij Molukse waaierhand kunnen ?
Me broer heeft namelijk ook die kleine soort garnalen .

groetjes, Aron

Hey Aron,

Aangezien ik niets weet over de molukse waaierhand, kan ik je er geen antwoord op geven.

Mvg Steven


naeff002



Bedankt voor de verduidelijking Wouter! Ik zet alvast de nieuwe naam in m'n handtekening.
Wie heeft er deze soort nog, buiten Alex, Jef en ik?
[/quote]

Ik heb ze ook nog zitten
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus