Wormsalamander (aalsalamander)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy

Beste mensen,

Ik heb een tijdje geleden een wormsalamander gehad ongeveer 25cm lang, helaas is deze om een ombekende reden overleden. Ik wil er misschien weer een gaan aanschaffen, wie kan mij meer informatie geven over deze vreemde soort betreffende leefomgeving etc.

Misschien is er iemand bij dit forum die ook in het bezit is van een wormsalamander / aalsalamander

Ik hoor het graag
Mvg Roy

Roy van Grunsven

Wormsalamanders zijn een een heel grote groep met allerlei verschillende soorten die verschillend gehouden moeten worden. (zie ook: http://www.gymnophiona.org/ )
Waarschijnlijk had je Typhlonectes natans. Met google kun je over deze soort vrij veel vinden.

Groet Roy

Coen Deurloo

Op de bijeenkomst had iemand 2 Amphiuma (weet niet welke precies, volgens mij de A. means met 2 tenen) bij en wou er vanaf, ik ben de naam van die persoon echter vergeten, wellicht weet iemand anders wie dat was?

Roy

Zou mooi zijn als iemand er van af wil, hoop dat iemand nog weet wie het was.
zijn grappige aparte diertjes

Wouter

Kijk uit inderdaad, zoals Roy zegt Wormsalamanders vallen niet onder salamanders maar onder Gymnophiona, maar Aalsalamanders (de drie Amphiuma soorten) vallen wel degelijk onder de salamanders! Aalsalamanders komen alleen in Noord-Amerika voor, terwijl de Wormsalamanders grofweg in de tropen wereldwijd voorkomen.

Harry

Het was arno B van de salamandervereniging die die wormsalamanders had .
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan