Cynops chenggonensis

joost.v.wijk

Jef: Bedankt voor je reactie. Voor jou zou het herkenbaar moeten zijn.

Stijn: Vond ik dus ook al. (Petro neemt ons gewoon in de maling  :P )

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

petro pees

Het aantal jongen is de vijftig gepasseerd,ook is er nog een flink aantal eieren.
Zo licht als ze zijn met uitkomen ,zo donker zijn ze nu.
De oudste zijn zwart en hebben voor en achter pootjes,ze zitten samen met de jongere bij elkaar.
Ook heb ik vandaag nog een aantal larven uit de ouderbak gehaalt.
Petro
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

Ik heb 9 larven die het prima doen. Nu heb ik ook 2! eieren van de cyanurus (yunnanensis). Ze heeft er helaas niet meer gelegd, ik hoop dat er nog zullen volgen. Zo kan ik toch gaan vergelijken...

H. orientalis
L. laoensis

petro pees

Het zijn net toverballen;bij geboorte zo goed als wit ???,dan wit zwart gestreept(zoals trituris).Met 2 a 3 weken diepzwart :o en geloof het of niet,nu zijn ze egaal bruin  :( .
Petro
Tylototriton Shanjing

naeff002

Ik geloof het niet ;) heb je er ook foto's van gemaakt.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

Het zwart hebben ze bij mij overgeslagen. Van gestreept ging het over in lichtbruin.

H. orientalis
L. laoensis

petro pees

Je zal niet goed gekeken hebben  ;D

Citaat van: joost.v.wijk op mei 07, 2010, 07:07:15 PM
Het zwart hebben ze bij mij overgeslagen. Van gestreept ging het over in lichtbruin.

En Kevin als ik de bak ga verschonen zal ik proberen enkele kiekjes te maken. ;)
Tylototriton Shanjing

petro pees

Het heeft lang geduurt maar ik heb twee kiekjes van de larven,na het maken ervan lijkt er één "witte" bij te zijn.Het leggen gaat gestaag door hoewel de groep met het jongste mannetje onbevruchte eieren blijft leggen.
In de bak waar de goede eieren worden gelegt,zwemmen ook gewoon larven rond.
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

Leuk hoor die Axo!!!  ;D ;D ;D

Bij mij hebben ze het helaas niet gered. In enkele dagen ging zowat de hele groep dood (tijdens de warmere dagen).

H. orientalis
L. laoensis

Harry

Klopt dat toverballen effect. In mijn artikel van destijds kun je dat ook zien.

zie http://www.xs4all.nl/~josfon/salamandervereniging/docs/Cynops%20cyanurus%20Harry%20Dresens.pdf

Nog een tip voor het opkweken van de larven. Ik kweekte ze eerst op het land op. dat ging goed, maar met een langzame groei. Met aquatiel opkweken zijn ze in een jaar zo goed als volwassen. De truuk is daarbij wel dat je de larven in een krat of bak moet doen met een dichte (dus geen gaas) deksel dan blijven ze gewoon aquatiel.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

petro pees

Harry bedankt voor de tip!Ik ben inderdaad van plan om de larven ook na het morphen aquatiel te houden.
Ik heb trouwens nog een larf bij de ouders zitten (uit 2009),die heb ik er toendertijd ook bijgekregen en is nog steeds niet gemetamorfiseert.
Petro
Tylototriton Shanjing

petro pees

Vandaag tijdens het voeren bleken er opeens een aantal gemorft te zijn!!!!!!Aangezien dit nogal onverwacht is had ik nog geen schorsje gegeven.Met als resultaat enige verzopenen >:( >:(
Gelijk schorsje geplaatst en nog even nagekeken of alles goed afgesloten is.Bedoeling is wel dat ze aquatiel blijven.De larve van vorig jaar is nooit gemorft en nu op een derde na net zo groot als de ouders.
Petro
Tylototriton Shanjing

Harry

Wat drijfplantjes als kikkerbeet of waternavelbij de larven helpt ook dat ze niet verzuipen terwijl je ze toch aquatiel wilt houden.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Vercnocke Redgy

hoy lang geleden dat ik nog op de site gezeten heb ,toen ik dit artikel in de gaten had was mijn eerste reactie ,nu moet ik toch een mannetje kunnen verkrijgen ik heb namelijks 2 vrouwtjes chengongensis die nu 6 jaar zijn indertijd verkregen bij H.Dressens en die snakken naar een man   WIE KAN MIJ HIERBIJ HELPEN ben aanwezig op de salamanderdag in Tilburg

joost.v.wijk

Wat is er van het lichtgekleurde larfje geworden Petro?

H. orientalis
L. laoensis