Kweekpoging Tylototriton shanjing 2009

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

Vandaag heeft de eerste dame zich bij de waterkant laten zien (na 7 maanden in coma te hebben gelegen)
De mannen zitten al een paar weken continu in het water te wachten...

DannyS

Gaat de goede kant op dus! Hopen op mooie kweekresultaten.

Jari B

Hopen dat het net zo'n mooie worden als vorig jaar. ;)

alibombali

Vorig jaar was voor Nederlandse begrippen een top-shanjing jaar (3 mensen mee gekweekt)
En er zijn tientallen nakweekdieren die waarschijnlijk de volwassenheid halen.
Het lijkt me helemaal geslaagd, als we het trucje dit jaar weer kunnen herhalen...

Robkeulers

#4
Ik heb zelf ook een moddervette dame, die staat echt op springen. Maar paargedrag heb ik absoluut nog niet waargenomen, en ze willen ook niet echt richting het water bewegen... nog niet laten we maar zeggen.

Succes alex!


alibombali

Gisteravond tijdens een flinke avondbui zijn er 7 spermapakketjes afgezet rondom de waterlijn...
(word vervolgd)

alibombali

Helaas daalde de temperatuur behoorlijk de laatste week, waardoor de dieren zich terug trokken naar hun gebruikelijke schuilplaatsen...vandaag is het ritueel weer begonnen...(word vervolgd)


ps. (voor Rob) volgens mij word het hele gebeuren in het water behoolijk overschat...

Joey Immers

hoi hoi

mijn vrouw zat ook in het water maar omdat de temp inderdaad weer daalden zijn ze weer terug getrokken...

nou maar weer afwachten in ieder geval veel succes iedereen...

gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Jari B

Wie is er eigenlijk allemaal van plan dit jaar met shanjing te kweken?

petro pees

Citaat van: Jari B op mei 23, 2009, 03:49:54 PM
Wie is er eigenlijk allemaal van plan dit jaar met shanjing te kweken?


Je kan geloof ik beter vragen;welke Shanjing heeft het plan zichzelf voort te planten dit jaar! :D
Petro
Tylototriton Shanjing

Robkeulers

Daar ben ik het helemaal mee eens!

We kunnen wel veel willen, vanalles doen om te zorgen dat de omstandigheden optimaal zijn, en uitnodigen tot....

Maar de actie zelf, die moeten de dieren nog steeds doen!


Jari B

Heeft er niemand zelf ervoor gezorgd dat de temperatuur daalt?
Of leven ze in de omstandigheden in je bak waar dat automatisch gebeurd?
Petro wat heb jij er voor gedaan om ze te proberen in paarstemming te krijgen?

Robkeulers

Ik heb mijn dieren 2 maanden koeler gezet in de garage. De temperatuur daalde tot 11 graden daar.
Ze werden hier totaal inactief van, als ik ze controleerde en terug plaatste zaten ze een dag later nog bijna exact hetzelfde als de manier waarop ik ze terug plaatste.



alibombali

Mooi op schema zijn vandaag de eerste eitjes gelegd.... ;D ;D ;D

Jari B

Kun je een foto maken van waar de eitjes lagen?