Kweekpoging Tylototriton shanjing 2009

dimitri J

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar hoe en waar ze hun eitjes leggen. Ik vind de krokodilsalamanders hele mooie salamandersoorten

grtz
dimitri J

kevin

Weet iemand dit nog van vorig jaar en eventueel dit jaar.
Worden de eieren echt rondom de onweerstijd gelegt of niet misschien kunnen we hier goed op gaan letten.
Had er eerder keer namelijk iets over gehoort. :)

petro pees

Het is niet eens zo nodig om dat in de gaten te houden,het is bekent dat de T.shanjing rondom het onweer het vaakst legt.Overigings niet alleen dan maar op momenten dat de luchtdruk sterk daalt,dit is namelijk vaak de aankondiging van vochtig tot nat weer.
Niet alleen de T.shanjing maar ook veel andere soorten worden hierdoor vaak geaktiveert.
Petro
Tylototriton Shanjing

Joey Immers

ik zie mijn beesten niet meer door de bak lopen dus ze zijn weer lekker terug getrokken :s beetje jammer.

maar ik blijf hopen...
Joey immers.

hypselotriton orientalis

alibombali

Weer even een update van de stand van zaken....de eieren van de eerste legsel(s) zijn bevrucht en gisteravond zijn er weer verscheidene spermapakketjes afgezet...
(word vervolgd)

Harry

en waar blijven de foto's van waar de eieren zijn afgezet? En natuurlijk voor de andere houders, bij welke temperatuur en omstandigheden. Heb je tips voor andere houders?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

DannyS

Allereerst gefeliciteerd met de bevruchte eitjes!

foto's en cijfertjes kunnen inderdaad handig zijn. ;)

alibombali

Thanxxx..
''About the picktures''....vorig jaar heb ik en Petro een aantal foto's geplaatst (die zouden jullie kunnen hebben gaan kijken, waren het niet dat de foto's verwijderd zijn)
ik wacht dus even met foto's plaatsen tot de nieuwe site in de lucht is!!!

Jari B

Ik neem aan dat de foto's dus pas over 1 maand erop komen.
Want er waren wat vertragingen.
In welk topic staan de foto's van de plaats waar de eitjes waren afgezet?

alibombali

Vandaag heeft de eerste larf het levenslicht gezien... ;D

alibombali

De laatste dagen zijn ze weer aan het leggen..(3e legsel)

DannyS

alibombali

Ik ben de afgelopen dagen een aantal larven verloren die in een aquarium in de schuur zaten (of te koud of te weinig licht)
Maar vanaf gisteravond zijn er weer een aantal dames goed bezig!! (weer een geweldige Tylo-luchtdruk)

Hugo

Alex,

Wat ik nog even gezegd wilde hebben ...... ;) ;D
Super dat je weer kweekt met dit mooie soort!
Petje af!

Succes met de opkweek...