Kweekpoging Tylototriton shanjing 2009

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petro pees

Gaaf eigenlijk dat een jaar zo slecht begonnen toch zo'n goed vervolg heeft.Het is eengoed ding dat Alex Kenter nog een kweekgroep heeft overgehouden,die ook nog eens voor een groot aantal eieren hebben gezorgt.In ieder geval een teken dat die ouderdieren er goed bij zitten.
Van de eerste groep zijn er nu zo,n 36 gemorft.De eerste dagen hebben ze in een omgeving van zand en mos doorgebracht,nu zijn ze naar  permanentere bakken verhuist.
Op een mengsel van aarde en mos met voederdiertjes als;luizen,springstaartjes en kleine fruitvliegen.
Tylototriton Shanjing

joost.v.wijk

mooie stevige diertjes, die zijn de metamorfose goed doorgekomen.


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Leuk idee, die erwtenluis in de bak houden. Hoe lang houd dat stand op die manier? Leuke diertjes Petro...ben een beetje jaloers!

joost.v.wijk

Citaat van: Coen Deurloo op oktober 20, 2009, 07:10:38 AM
ben een beetje jaloers!

hehe, zoals zo veel...
off-topic: leuke foto Coen, er zitten alleen 2 grote donkere vlekken in het midden, of ben je incognito ;D ;D ;D 8)


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 20, 2009, 08:21:34 AM
Citaat van: Coen Deurloo op oktober 20, 2009, 07:10:38 AM
ben een beetje jaloers!

hehe, zoals zo veel...
off-topic: leuke foto Coen, er zitten alleen 2 grote donkere vlekken in het midden, of ben je incognito ;D ;D ;D 8)

Thanks!

Nee, ik ben gewoon niet zo fotogeniek ;)

StijnH

ze zien er mooi en gezond uit petro. ben ook wel een beetje jalours als ik dit zo zie  ;D
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

petro pees

#81
Het is niet alleen een leuk maar ook een handig idee.Ik  houdt de juvenielen het liefst continu tussen het voer.
Dit doe ik door het substraat met het voer in de bak te plaatsen.
Standaart een bakje fruitvliegen(goed voor een dag of 14) en een bakje groene kiemende erwten(met luis) eveneens goed voor zo'n 14 dagen,maar daar schudt ik regelmatig nieuwe luis op.

Citaat van: Coen Deurloo op oktober 20, 2009, 07:10:38 AM
Leuk idee, die erwtenluis in de bak houden. Hoe lang houd dat stand op die manier? Leuke diertjes Petro...ben een beetje jaloers!

De laatste vier dagen zijn er nog een vijftal(de laatste) van groep één op het land geklommen,vanmorgen de eerste twee van de tweede groep.
Ze zitten bij elkaar,apart van de eerst gemorfde dieren.In een bak die lang niet zo mooi is ,als die waar hun ouders nu inzitten.(bij Alex)
Tylototriton Shanjing