Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Foto`s van m'n andere dieren.

kevin

Op aanvraag van een paar forumleden plaats ik keer wat foto`s van mijn andere dieren.
Hoop dat jullie het leuk vinden  ;)

Vipera raddei raddei.

Vipera ammodytes ammodytes

Trimeresurus albolabris

Morelia spilota cheynei

Boa constrictor "salmon"

Bombina orientalis

baal nog steeds dat de 6 witte overleden bij de opkweek.

Physignathus concincinus

Phelsuma standingi

Boa constrictor imperator "Honderas mainland Firebellie"

Zwarte weduwe

Laat maar horen wat jullie ervan vinden groetjes.

Kenny

Zo dat is een aardige collectie  :D mooie dieren hoor. Heb wel je topictitel even aangepast, was nogal verwarrend  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

kevin

Ja dank je.
Nu wacht ik slangendag Oktober af tis nog wel lang wachten.

Maar is goed.

StijnH

Erg mooie Dieren :) En een hele mooie colectie ;)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Monique

Zeker mooie dieren. Ikzelf vind de boa's erg mooi. Vipera is dat niet een adderachtige of heb ik het helemaal mis?
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Vipera is inderdaad een adder-achtige.

Ik vraag me alleen af, waar láát je al die dieren?

kevin

Dank jullie ^^

Vipera is een adderachtige evenals de Trimeresurus Nederlandse Benaming Bamboo adder.
En qua boa`s heb ik een aantal mooie dieren maar kan niet wachten om in oktober een albino Peter Khal Line aan mijn trio toe te voegen.

Waar ik al me dieren laat is nog gewoon op me slaapkamer. Enigste wat ik daar nodig heb is een Bed, kast voor tv enzo kledingkast en een gewone kast dan hou ik nog een hoop ruimte over. Er staat op moment denk net een kwart vol. En als het moet heb ik nog 3 vrije kamers staan. Maar tegen die tijd zal ik al wel een eigen huisje hebben ;) Echt heel veel zal er ook niet meer komen.

Steven DC

Citaat van: Kevin Immers op mei 11, 2009, 09:13:41 PM
Dank jullie ^^

Vipera is een adderachtige evenals de Trimeresurus Nederlandse Benaming Bamboo adder.
En qua boa`s heb ik een aantal mooie dieren maar kan niet wachten om in oktober een albino Peter Khal Line aan mijn trio toe te voegen.

Waar ik al me dieren laat is nog gewoon op me slaapkamer. Enigste wat ik daar nodig heb is een Bed, kast voor tv enzo kledingkast en een gewone kast dan hou ik nog een hoop ruimte over. Er staat op moment denk net een kwart vol. En als het moet heb ik nog 3 vrije kamers staan. Maar tegen die tijd zal ik al wel een eigen huisje hebben ;) Echt heel veel zal er ook niet meer komen.

Geweldig mooie dieren heb je daar Kevin! Ik vind die Trimeresurus albolabris wel een chic beetje!
Maar euh... hoe groot is jou kamer man??? Woon je in een kasteel ofzo?! :o ;D

kevin

Dank je.
En me kamer is 3 bij 4 meter.
Laten we zeggen dat 1 muur volstaat.

Sergé Bogaerts

Ik vind het eerlijk gezegd niet echt iets om trots op te zijn en het komt op mij nogal ondoordacht voor. Het is een grote collectie van dure, exclusieve dieren die allemaal andere eisen aan hun verzorging stellen die je allemaal op één kamer houdt.

Op mij komt het over alsof je niet echt weet wat je nu echt wilt en niet de dieren centraal stelt, maar je eigen verzameldrang. Tropische en mediterrane dieren stellen heel andere eisen aan luchtvochtigheid en temperatuur, bijvoorbeeld 's nachts zou het voor de adders flink moeten afkoelen, voor de tropische slangen juist niet. Geef je de adders ook in winterslaap? Dan zul je de dieren toch in een andere kamer moeten zetten, anders planten ze zich nooit voort. Bovendien zou je deze giftige adders in een goed afgesloten ruimte moeten houden die beveiligd is en waar niemand behalve jezelf op kan.
En daar dan op slapen, tja, je moet het zelf weten maar ik ben blij dat je niet mijn buurman bent. Ik vind het in ieder geval geen voorbeeld van doordacht en verantwoord reptielen en amfibieën houden.

kevin

Citaat van: Sergé Bogaerts op mei 13, 2009, 07:59:32 AM
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt iets om trots op te zijn en het komt op mij nogal ondoordacht voor. Het is een grote collectie van dure, exclusieve dieren die allemaal andere eisen aan hun verzorging stellen die je allemaal op één kamer houdt.

Op mij komt het over alsof je niet echt weet wat je nu echt wilt en niet de dieren centraal stelt, maar je eigen verzameldrang. Tropische en mediterrane dieren stellen heel andere eisen aan luchtvochtigheid en temperatuur, bijvoorbeeld 's nachts zou het voor de adders flink moeten afkoelen, voor de tropische slangen juist niet. Geef je de adders ook in winterslaap? Dan zul je de dieren toch in een andere kamer moeten zetten, anders planten ze zich nooit voort. Bovendien zou je deze giftige adders in een goed afgesloten ruimte moeten houden die beveiligd is en waar niemand behalve jezelf op kan.
En daar dan op slapen, tja, je moet het zelf weten maar ik ben blij dat je niet mijn buurman bent. Ik vind het in ieder geval geen voorbeeld van doordacht en verantwoord reptielen en amfibieën houden.

Serge ik snap wat je bedoeld en ze zijn makkelijk op 1 kamer te houden ik begrijp jouw punt alleen nu niet zo.
Waarom dit niet zou moeten kunnen. En voor een volgende keer zou je eventueel eerst kunnen vragen hoe of wat ik iets regel voordat je met dit soort berichten komt.

Ik weet op moment juist zeker met wat ik wel wil hebben en wat ik niet wil hebben. Anders begin ik zoiezo al niet met gifslangen. Ben me hele leven al echt met slangen bezig. En de salamanders is meer een zijhobby geweest maargoed buiten dat om.
Inderdaad hebben de ene een andere temperatuur en luchtvochtigheid nodig. Maar denk je in mijn kamer kan in de winter ver afkoelen `s avonds en voor degene die warmte nodig hebben bestaan ook andere warmtebronnen behalve een lichtgevende spotlamp. Heb afgelopen winter alles grondig bijgehouden kwa temperatuur en het is allemaal goed gebleven. + RV In 1 bak kan niet de RV veranderen in een andere bak. Tenzij je eigen kamer erg hoog licht maar dit is dus niet het geval bij mij.
Dan voor de echte winterslaap kan ik zoals ik eerder vermelde een andere kamer gebruiken. Maar ik kan ze ook in goed afgesloten en doorluchte bakjes in een koelkast zetten bij de juiste temperatuur dit is het punt niet en anderen doen dit ook al.
Dat je vind dat het in een goed afgesloten kamer gehouden moet worden is ieders eigen keus. De enigste uitweg bij mij is mijn deur en die is luchtdicht afgesloten dus er kan niks aan dieren ontsnappen uit me kamer.
Verder woon ik hier bij mijn pa en ben ik de enigste die in mijn kamer komt. Behalve met vrienden maar dan ben ik er zelf bij. En buiten dat om heb ik tussen de ruiten een tochtstrip zitten. De ruiten kunnen al niet opengeduwd worden door een extra u-profiel op de zijkant. En ik check 3x of ik de ruiten goed heb dichtgedaan.
Verder dat ik erbij slaap is eigen keus en ik ben van mening dat ik zeer zorgvuldig met de gifslangen omgaat.
Daarnaast nou je bent me buurman niet dus zitten we daar niet over in de buren hier weten wat ik heb. Weten ook hoe ik ermee omga en vertrouwen me er ook gewoon mee.

Kwa voortplanting alles op zn tijd nu hoeft het nog niet met de Vipera`s.

Groetjes

petro pees

Kevin,
Mooie foto's en zo te zien zijn je dieren in puike conditie,je zal er een hoop werk aan hebben.
Petro
Tylototriton Shanjing

kevin

Sergé Bogaerts

Beste Kevin,

wij verschillen duidelijk van mening over wat verantwoord is en over hoe je dieren zou moeten houden. 

Succes met je dieren en ik hoop dat je er nog mee kweekt (een goede vriend van mij heeft ooit in Lacerta een aardig kweekverslag geschreven over Vipera raddei).

Sergé

Apocalyptica139

Ik vind het krankzinnig om gifslangen als pleziertje te hebben in Nederland. Je zet je eigen leven en -vooral- dat van anderen op het spel om je imago te gaan verheerlijken met dodelijke dieren. Ik zou jou niet als buurman willen hebben met adderachtigen, zwarte weduwes en een cobra's in bestelling en ik wil het vooral niet meemaken dat die dieren zich voortplanten en pubers van 16 of patsers van 18-19 jaar oud die dieren gaan kopen om ook stoer mee te gaan doen.
Ik hoop echt dat bij de overheid eens d eogen open gaat en die giftige dieren echt verboden gaan worden, want zo krijg je gewoon nutteloze sterftes in het ergste geval, maar ook wonden met onnodig hoge ziekenhuiskosten en het geld van het ziekenhuis kan écht aan betere dingen besteedt worden dan dat.