Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Foto`s van m'n andere dieren.

kevin

Ik doe ook niet stoer om me dieren anders had ik de foto`s zonder reden hier geplaatst.
Er is mij meerdere malen gevraagd of ik de foto`s kon laten zien op het forum hierdoor heb ik ze ook geplaatst.

Daarbij het zijn niet alleen gifslangen die gehouden worden, Meerdere vogelspinnen, Schorpioenen, Duizendpoten, import gifkikkers (gif is verminderd), Gilamonster. Alles word gewoon op een normale manier gehouden. Daarbij houd ik ze niet om me eigen imago te overheerlijken. Ik houd ze omdat ik hier zelf heel erg geinterresseerd in ben. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er nu pas dit soort reacties komen. En tot 2 jaar geleden ik niemand hoorde over de gifslangen die ik had.

Als ik straks eenmaal nakweek zal krijgen zal ik het al helemaal niet aan minderjarigen verkopen zelfs niet met een volwassene erbij. En je merkt gauw aan iemand of ze iets over de dieren weten of niet.
Daarbij tot nu toe de middelen die ik heb liggen heb ik allen zelf moeten betalen en zijn geen ziekenhuiskosten of iets dergelijks.

Voordegene die hier nog fel tegen zijn. Vraag ik om een keer langs te komen en te kijken hoe het erbij staat en hoe ik met de dieren omga. Dan zal je niet snel zeggen dat ik niet weet waar ik mee bezig ben.
Ik koop geen gifslangen waarvan ik weet dat ik hier niet mee kan omgaan.

Apocalyptica139

Ik denk niet dat er een 'normale' manier van houden is voor zulk giftige dieren en ik geloof ook echt niet dat nu juist het gilamonster zulk interessant dier is om te houden vanwege zijn ow zo mooie uiterlijk en karakter, evenmin als dat ik dat van een zwarte weduwe geloof, een kruisspin buiten is mooier qua uiterlijk dan dat zwarte spinnetje met rode vlek MAAR tis natuurlijk een zwarte weduwe en iedere leek weet te melden dat dat een giftig beestje is. En dat is dan ook waarvoor de 'liefhebbers' het doen en er een markt voor die dieren bestaat.
En dat je tot nu toe alle middelen hebt liggen die je zelf hebt moeten betalen en dat daar geen ziekenhuiskosten bij zijn is niet wat ik bedoel. Als jij gebeten wordt, zul je toch medische hulp moeten inschakelen, dat heb je niet thuis liggen en je hebt ook niet de medische kennis in huis om jezelf te behelpen, dus als je gebeten wordt gaan er zeker ziekenhuiskosten aan verbonden worden.
Ik ga absoluut niet bij jou langskomen om te zien hoe je die dieren hanteert, ik geloof ook niet dat je weet hoe je met die dieren moet omgaan, want hoe die dieren zich gedragen is niet enkel afhankelijk van jou maar vooral van het dier zelf en een beet is snel opgelopen, zelfs de grootste experts op tv zijn een keer gebeten en dat is met alles zo. Je kunt zo professioneel zijn als je zelf denkt, ooit gaat het een keer mis. Kijk maar eens in een ziekenhuis hoeveel prik-, snij- en spataccidenten daar ieder jaar weer voorkomen en dat gebeurd bij mensen die ook nog eens een opleiding gevolgd hebben, jij hebt geen opleiding tot gifslangenexpert gevolgd en weet je waarom het misgaat in het ziekenhuis?? Omdat het niet alleen van jezelf afhangt of je geprikt wordt, als je een patiënt hebt die uithaalt naar je kan die vuile naald zo in je eigen vinger belanden en zo ook met die giftige spinnen, schorpioenen, duizendpoten, slangen etc. etc. van je.

kevin

Nee dat begrijp ik.
Maar kwa dieren heeft ieder zo zijn smaak niet waar.
Kijk jouw lijkt het mischien helemaal niks maar mij wel aangezien die er mooi prehistorisch eruit ziet.
En vind de kleuren ervan ook mooi. Verder liggen mijn interesse ook bij Varanen en Hydrosaurus maar op moment heb ik er de tijd niet voor om voor deze dieren hun habitats goed te onderhouden. Wil er namelijk dan ook echte planten in hebben.
En een zwarte weduwe vind ik gewoon schitterend. Je hebt meer weduwes maar de hasselti schitterd er voor mij er gewoon uit het abbstracte rode in het pikzwarte. (Lievelings kleuren zijn ook Zwart, Rood en Blauw) Pikzwart met geel vind ik ook erg mooi.
Nee en dat begrijp ik en daarom probeer ik dat zoveel mogelijk te mijden door bij onrustige dieren terra`s te gebruiken die je in 3en kan delen doormiddel van platen ertussen te steken. Scheelt weer een stuk met je handen erin gaan. En het gaat mij niet om het hanteren het gaat me er dan juist om te laten zien hoe ik ermee omga. Op moment haak ik alleen 1 kleine raddei adder eens in de week omdat die apart gevoert moet worden verder alleen soms me man ammodytes als me vrouw iets te hongerig is.
En ik weet ook dat snel hun humeur om kan slaan maar hoemeer je alert blijft met wat je doet en alles goed in de gaten houd en niet afgeleid raakt. Kan het al veel minder snel fout gaan.
En ja een ongeluk zit in een klein hoekje.

Maar dat het fout kan gaan ben ik me zeer bewust van.
En al heb je geen begrip dat ik interresse heb in deze giftige dieren.
Hoop dat we buiten dat om wel vrolijk op het forum om kunnen blijven gaan. :)

kevin

Gisteren weer bij iemand langs geweest en er een koppel Trimeresurus purpureomaculatus opgehaald en een Crotalus vegrandis. Op de enyo moet ik nog wachten aangezien de vrouw zwanger is. Zijn eht schitterende dieren.

Trimeresurus purpureomaculatus:

Crotalus vegrandis:

dimitri J

Je hebt prachtige dieren daar  ;) . Ik begrijp zeer goed de reactie van Miriam, maar ik kan heel goed begrijpen dat Kevin deze slangen wil houden. Als je voorzorgen neemt, zoals terraria die ingericht en gemaakt zijn voor gifslangen specifiek (in 2 of 3 kunnen delen + een schuilplaats die dichtgedaan kan worden dmv een deurtje oid), vind ik het goed te doen om zulke dieren te houden.

Jah, spinnen..... Ik begrijp het ook niet zo. Ik ben geen spinnenman, maar zo'n zwarte weduwe kan me ook wel bekoren en dan voornamelijk de kleuren. Jah, een spin en gifslang zul je niet houden om te aaien oid, maar puur voor het uiterlijk.

Ikzelf houd gifkikkertjes, moesten giftige dieren verboden worden in de breedste zin van het woord, dan wordt gewoon de gehele amfibieëngroep verboden, aangezien alle amfibieën met mate giftig zijn. OOK salamanders!

Ik vind gewoon dat we respect mogen opleggen voor ieders hobby. Zolang de dieren gehouden worden zoals beschreven staat en ze dienen gehouden te worden, heb ik er totaal geen probleem mee. Maar je hebt dan weer mensen die zogenaamd ver gaan, maar de dieren gewoonweg niet meer kunnen hanteren. Ik heb het dan over krokodillen die in een gehele kamer ingericht als moeras worden gehouden. Een slang, kikker, salamander, spin kun je nog verwijderen moest je het niet meer aankunnen. Een krokodil gaat al een stuk moeilijker!

Ik hoop dat ik wat bijgedragen heb tot ieders mening

grtz
dimitri J

naeff002

Inderdaad, elk diersoort moet anders behandeld worden. Ik begrijp best dat mensen die jaren lang wurgslangen hebben gehad. Op een gegeven moment verder willen in hun hobby en dan overgaan op gifslangen. Dit is natuurlijk weer een hele nieuwe uitdaging, waarbij weer andere dingen komen kijken dan bij het houden van niet giftige slangen.
Ik vind dat de dieren er goed uitzien. Goed in hun vel en in goede conditie.
Wou alleen nog even weten in een hoe grote bak heb je de vuurbuikpadjes zitten.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Robkeulers

Ik stap even wat later in de discussie. Voorop gesteld, ik sta helemaal achter serge's verhaal...

Citaat van: naeff002 op juni 03, 2009, 03:21:40 PM
Inderdaad, elk diersoort moet anders behandeld worden.

Dat is de essentie van het hele verhaal.... Hou wat je wil, maar zorg wel dat het dier op geen enkele manier iets te kort komt qua voedsel, ruimte, leefomgeving etc.
Op een slaapkamer kan ik me slecht voorstellen dat je voor zoveel verschillende soorten de optimale omstandigheden kan bieden. Als je bijvoorbeeld al TV kijkt, of muziek luistert kan dat al onprettig zijn voor reptielen (lichtflitsen, trillingen etc.)
Daarbij moet ik bekennen dat ik wat last heb van het verleden. In de archieven van dit forum is nog terug te vinden hoe je enkele jaren geleden bepaalde dieren verre van optimaal hield. Ik denk (en hoop!!!) dat je zaken tegenwoordig beter aanpakt, maar door dat beeld uit het verleden heb ik wel nog een bijsmaak zeg maar....

Citaat van: dimitri J op juni 02, 2009, 10:13:37 PM
Ik vind gewoon dat we respect mogen opleggen voor ieders hobby.
Gelukkig is deze discussie (bij vlagen) behoorlijk fel, maar het blijft wat mij betreft gewoon binnen de fatsoensnormen.

Keven, Als ik een discussie heb met iemand, probeer ik hem het tegendeel te bewijzen, mijn gelijk tonen. Dat kun je volgens mij in dit geval maar op één manier doen bij deze discussie, laat gewoon een foto zien van de gehele reptielenwand van je, en dan is óf iedereen stil, óf je criticasters bewijzen daarmee het tegendeel.  ;)

kevin

Dat is ook 1 van de redenen dat ik gifslangen heb vind deze echt schitterend om naar te kijken.
Hebben ook een apart gedrag en het eten is ook interressant om te zien. Bij ieder dier is dit weer anders.

Mocht er ooit iemand hier op het forum T. purpureomaculatus nemen raad ik dit ter strengste af voor een beginner. Heb ze nu een paar dagen en worden steeds feller zodra ik ze wil besproeien beginnen ze ook vollop in de rondte te happen.

Dwergkaaimannen wil ik ook ooit nog eens nemen maar hier wil ik op zeker de ruimte voor hebben en de garantie dat ik die ruimte heb zolang ze leven eerder neem ik ze ook niet. Het is een klein blijvende soort dus nog redelijk te hanteren.

Daarbij heb ik al gifslangen gewild sinds ik klein was en ben sinds 18-19 het rustig gaan opbouwen. En nu gaat het wat harder, nu ik met vast werk en alles zit. De middelen die ik nodig heb e.d. De vuurbuikpadjes zitten trouwens. 60x40x30 gok ik.

Zoiezo scheelt het al dat ik in me kamer bijna alleen slaap en eens in de week een spelletje speel dat valt allemaal reuze mee. En dan gaat het geluid ook niet keihard aan. En staat de tv de andere kant opgericht. Volgens mij was dat nog van het salamanderforum zelf aangezien ik de laatste paar jaar me dieren aardig mooie onderkomens heb gegeven.

De foto`s zal ik vrijdag of zaterdag middag plaatsen dan kan ik bij de camera. Verwacht er nog niet teveel van want ben rustig aan het verder bouwen. Alle slangen die nu in glazen terra`s zitten wil ik ook nog verplaatsen. Zal dan ook foto`s maken van de inrichtingen zelf. Dan als alles uiteindelijk af is met bouwen zal ik ook het eindresultaat op de foto zetten.

Grts,

Kevin

kevin

Hier een foto van ergens begin dit jaar gok ik.
Wil vanaf de houten bakken omhoog bouwen tot aan plafond stuk of 8 bakken daarbij dus.
Deel van de glazen terra`s verdeel ik daarin. Tegen die tijd is me bed ook verplaatst en heb ik een lege ruimte eronder plaats ik hier 6 terra`s onder voor eventuele opkweek. Of slangen die zwanger zijn voor het baren.
Dan ga ik ernaast verder bouwen voor de komende dieren. Kies bewust voor alles los van elkaar te bouwen mocht ik op mezelf gaan wonen hoef ik niks uit elkaar te halen alleen stuk voor stuk te verplaatsen.
Daarbij staan er niet echt meer amfibieen bij mij. Heb zo nu en dan alleen eieren en larven om op te kweken. En zo nu en dan zet ik een koppel hier neer om te kweken als het bij die vriend niet lukt :)
Op moment heb ik alleen 3 morphende carnifex zitten.

Vragen erover zijn altijd welkom.

Marielle

Wat ik me dan toch afvraag is hoe je daar kan slapen, met al die lampen die hitte afgeven. Dat is niet binnen een uurtje weggetrokken en een raampje openzetten lijkt me ook niet handig.

kevin

De warmte valt reuze mee en er staat een klein raampje open.
Deze staat ook in de winter open. Zolang het in de terra`s niet tocht is er voor de dieren niets aan de hand als er een raam open staat. En daarbij is frisse lucht in een kamer altijd goed.

Robkeulers

en 'slangenwarmte' in combinatie met je salamanders, hoe gaat dat?

kevin

Daarom staan er bijna geen salamanders meer bij me alleen voor opkweek.
Maar verder wat er soms staat heb ik nooit problemen mee alles blijft goed op temperatuur.
Kgeef ze dan iedere dag koudwaterverversingen.

dimitri J

Citaat van: dimitri J op juni 02, 2009, 10:13:37 PM
Ik vind gewoon dat we respect mogen opleggen voor ieders hobby.
Gelukkig is deze discussie (bij vlagen) behoorlijk fel, maar het blijft wat mij betreft gewoon binnen de fatsoensnormen.
[/quote]

Natuurlijk blijven we binnen de fatsoensnormen. Je kunt toch een deftige discussie voeren zonder dat daar grove woorden aan te pas komen, of niet?

Roel

Kevin,
Mooie dieren zonder meer.
Wat betrefd de discussie hier heeft iedereen wel een puntje denk ik.
Zelf zou ik er niet aan denken om een degelijke verzameling te houden maar ik heb makkelijk praten. Als mijn vrouw dit zou zien zou ik regelrecht op straat staan vermoed ik.
Des al niet te min als de dieren gezond zijn, goed en verantwoord gehouden worden wat dan nog.
Wat betrefd het houden van gif slangen.
In den lande wordt wel bewezen dat er verstandig wordt om gegaan.
"In de ziekenhuizen komen inderdaad meer prik, spat en snij accedenten voor" dan beten door giftige dieren.
Ik werk al 18 jaar hier in Tilburg op het lab en een 'giftige beet' hebben we hier nog maar één keer gehad en de andere accedenten zijn hier wel wekelijkse kost.