Ik heb plotseling axo's!

Monique

Ik had pas bij een kennis laten ontvallen dat ik axo's toch ook wel erg aparte dieren vond. En vandaag ging de deurbel en stond hij voor de deur met larven! Wildkleur en gele! Hij kweekt ze namelijk, zijn dieren zijn érg mooi trouwens. Hij heeft twee paramesotriton larven meegenomen en ik heb dus een aantal axo's. Dat wordt weer artemia's kweken  ;D.
O lees net dat geel niet bestaat, dus dat zal dan wel goud of koper zijn.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Kenny

Leuk  ;D hou je niet in met foto's nemen. Ik ben zelf wel gek van de wildkleur, idd aparte dieren.
Succes ermee!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Monique

Het zijn trouwens drie kleurtjes, ik neem aan albino of leucistisch en goud en wildkleur.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Rowan Willemsen

en zo word het al snel weer uitgebreid;)
Wel leuk toch!

Ik heb me eigenlijk nog nooit verdiept in axo's ( vind ze niet mooi heel simpel )
Zijn de larven hiervan wat groter dan de P. Hongkongensis omdat ze uiteindelijk toch ook groter worden of zitten ze op hetzelfde maatje?
En hoeveel weken zijn ze nu?

Monique

Nou ik was zo flabbergasted dat ik alleen weet dat de lichtste net uit het ei zijn en niet zo sterk omdat ze te lang te koud en te donker hebben gezeten. Ik kan dus nog niet goed een vergelijk maken met de para larven. Ik neem aan dat ze wat sneller groeien, waarom weet ik niet. Ik ga denk ik nog een aparte axo vijver maken in de tuin als ze wat groter zijn. Lijkt mij wel leuk.  Ik hoop wel dat de artemiafase snel over is. Was eigenlijk wel blij om daar af te zijn.....
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Rowan Willemsen

ja dat scheelt idd een hoop werk die artemia...
Je kunt Ze ook in je zwembad doen haha!

DannyS

Axo's groeien vrij snel. Binnen no-time kunnen ze aan de watervlooien.

Monique

Rowan: ja dat is wel grappig, zou goed kunnen op dit moment haha, samen met de 1000 kikkervisjes. Alleen waar moet wij dan zwemmen va de zomer ;D
Danny: oke dat is goed om te horen want ik vind de artemiakweek veel tijd kosten.

Van de witte larven zijn er een paar dood gegaan. En dat was wel logisch, ze waren zo klein en zwak. Wat er nu nog over is eet goed en lijkt zelfs al groter!
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Nou zo goed als mijn paramesotritons gaan zo slecht gaan de axo's. :'( Alle kleinste witjes zijn dood, dat was te verwachten die waren te zwak. Alleen dreef er gisteren ook een dode albino boven, helemaal opgeblazen! Dat na een maaltje tubifex, misschien niet goed? Tja dus nu maar  afwachten of er geen ziekte zit. Want dat is minder dan lopen de anderen ook gevaar....
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Morna

Citaat van: momo op juni 03, 2009, 07:21:43 AM
Nou zo goed als mijn paramesotritons gaan zo slecht gaan de axo's. :'( Alle kleinste witjes zijn dood, dat was te verwachten die waren te zwak. Alleen dreef er gisteren ook een dode albino boven, helemaal opgeblazen! Dat na een maaltje tubifex, misschien niet goed? Tja dus nu maar  afwachten of er geen ziekte zit. Want dat is minder dan lopen de anderen ook gevaar....
Hou je de soorten wel gescheiden?

Monique

Morna: De axo's zijn bijna allemaal even groot. Ik heb ook nog geen agressief gedrag opgemerkt. Of bedoel je dit niet?
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Ik denk dat morna wil weten of je de axo's bij de paramesotriton larven hebt zitten.

Monique

Nee ze zitten apart en mij para's zijn op een paar na trouwens allemaal gemorfd. Heb nu 30! juvenielen en de grootsten eten zich helemaal vol.
De axo's die goed gaan zijn de wildkleur. Die zie je groeien.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Nou ik weet waarom de iets kleinere axo's niet zo goed gaan.... Er wordt op ze gejaagd door de grotere axo's. Ik heb vandaag gezien dat een axo een iets kleinere opat. Alleen het staartje stak er nog uit :o Is later volgens mij wel weer uitgespuugd of het was er een die ook al te pakken was genomen. Er zwom een axo heel typisch. De drie kleinere direct apart gezet. Jee ik sta er echt van te kijken dat een larf die bijna net zo groot is opgegeten wordt! Zo zie dat toch elke soort weer anders is.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Grotere axo's jagen inderdaad op de kleinere.. maar van dezelfde grootte.. dat is mij niet bekend.
Voer je ze genoeg? Als ze vol zitten hebben ze uiteraard minder drang om elkaar op te eten.