Ik heb plotseling axo's!

Roel

Heb datzelfde fenomeen meegemaakt met mijn larven van de Pleurodelles.
Op dat moment was er eenvoudig te weinig voer aanwezig m.a.g. kaniballistisch gedrag ten top.
Staarten verdwenen als sneeuw voor de zon evenals de pootjes.
Momenteel zit er hier echter weer een overmaat aan vlooien en alles groeit weer even hard aan.
Wel dus twee maal in de week scheppen geblazen.

Advies dus voor je axo larfjes, zet ze maar stijf in het voer zodra ze overstappen op kleine vlooien.
Met tubifex heb ik ook niet zo'n goede ervaringen. Althans niet bij kleinere larven wel als ze wat groter zijn.

Morna

Citaat van: Danny Stammers op juni 05, 2009, 10:25:23 AM
Ik denk dat morna wil weten of je de axo's bij de paramesotriton larven hebt zitten.
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, thanks :)

Monique

Helaas weer een axo dood, dat gaat niet goed komen met ze. Ik heb nu twee bakjes, een met de kleinsten en een met de grotere soorten. Sommigen groeien ook niet goed, die blijven achter. Ze krijgen tubifex en watervlooien meer kan ik hier niet krijgen en af en toe verrijkte artemia.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Oke,tot nu toe stabiel en ze krijgen véél meer voedsel en groeien nu echt heel erg goed. Maar wat kunnen die beestjes eten zeg.  
update: ik dacht laat ik eens de diepvries muggenlarven proberen, een beetje ondooide muggenlarven tussen een pipet, beetje heen en weer bewegen voor de oogjes en hap! En toen wisten ze wat het was en werd de bak afgeschuimd naar nog meer van dat lekkers ;D Wat een kleine vreetmonstertjes zijn die axo's maar ze groeien dan ook als kool. Ik ga binnenkort de kleine steurkorrels halen. Zokan ik ze gevarieerd voedsel aanbieden en ben ik in ieder geval voor hun niet zo afhankelijk van levend voer als dit hier weer eens niet te krijgen is.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Kleine steurvoer korrels geprobeerd, de axo's zijn nog niet zo groot maar ze vreten dus echt alles wat er voor hun neus in het water valt :P. Daarna is het zaak de of korrels weer voor ze te laten vallen, of op te ruimen wat er nog ligt want het vervuilt het water héél erg. Maar ik zie ze groeien :o
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Gisteren voor de eerste keer de ouderdieren gezien van mijn axo's. Zo hee wat zijn die GROOT! Het was de eerste keer dat ik volwassen axo's zag! Ik heb dus inderdaad de koperen en de wildkleur maar in de wildkleur zit ook variatie qua kleur. De volwassen axo's krijgen verschillend voer bij hem, vis, stukjes kipfilet, steurkorrels e.d.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

De axo's gaan nog steeds prima. Ik heb er nu 7 in totaal. Vier grotere,(2 albino en 2 donkere) die zijn al dik over de 10 cm! Niet normaal gewoon. En 3 lichte wildkleur in een andere bak. Zij groeien lang zo snel niet en zijn de helft kleiner. Ga van de week eens foto's maken.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

De axo's gaan goed. Is het normaal dat ze zo extreem groeien? Ze zijn van dit jaar en nu al bijna 20 cm  :o Dus een nieuwe bak aangeschaft, ingericht met zand als bodembedekking, echinodorus en vallisneria als beplanting, een interne filterpomp met koolstof en filtermateriaal en slakken. En die staat nu in de gang te acclimatiseren. Maar wat een wazig gedoe met dat zand. Heel vaak uitgespoeld en nu is de bak nog niet helder na drie dagen. Ik heb wel speciaal aquarium zand gebruikt, hartstikke duur maar wist niet of ander zand ook geschikt was.
Of het mannen of vrouwen zijn kan ik nog niet zien. De drie lichte wildkleur die ik verder nog heb zitten zijn prachtig. Ze zijn lichtgrijs met een soort van panterstippels. En echt 2/3 kleiner. Terwijl ze toch van dezelfde periode zijn. Eentje hiervan gaat terug naar de kweker. Hij vond ze erg mooi. Ik ga bij daglicht proberen foto's te maken.
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Marielle

Gewoon speelzand kan je ook gebruiken. Koop je bij de bouwmarkt, kost hooguit 2 euro per zak voor 25 kilo (was ik kwijt bij mij, kan natuurlijk per winkel verschillen.) Paar keer flink uitspoelen en een dikke laag in je bak leggen. Werkt perfect, is alleen stukken goedkoper.