Ik ben helemaal nieuw met salamanders

Robkeulers

En nog een keer:

Pleurodeles waltl oftewel ribbensalamander....

We hadden een poule moeten houden, kan wel een zakcentje gebruiken ;D ;D ;D

preute

Citaat van: Rob Keulers op juni 03, 2009, 12:46:04 PM
En nog een keer:

bedankt ;)

preute

En nog een keer:

ik heb vernomen dat deze beestjes graag in het water zitten maar de mijne zit op het land met klein bakje water en kruipt nooit in het water zou ik mijn terrarium dan met water vullen of niet?
vriendelijke groeten.

StijnH

Het is idd wel een ribbensalamander  (pleurodeles waltl) zag het op de eerst foto al. ook door de forse bouw en het hoofd. die van mij zaten veel in het water. ik zou wel meer water gebruiken. ik denk dat hij zich dan beter zal voelen.

Groeten, Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

preute

Citaat van: Stijn Huisman op juni 03, 2009, 06:54:47 PM
Het is idd wel een ribbensalamander  (pleurodeles waltl) zag het op de eerst foto al. ook door de forse bouw en het hoofd. die van mij zaten veel in het water. ik zou wel meer water gebruiken. ik denk dat hij zich dan beter zal voelen.

Groeten, Stijn
het mos moet ik er dan uit doen?
en gewoon water tot helft van bak vulle en dan gewoon een eilandje fzo make?
vriendelijke groeten

preute

En nog een keer:

ribsalamnders zijn water beesten heb ik voornomen maar moet ik dan me mos eruit doen en het bakje met water vullen want ik heb geen filter om het water warm te houde :s
vriendelijke groeten

StijnH

Ja en van kurkschors een eilandje maken. En een binnenfiltertje aanschaffen (alles is te koop bij een aquarium speciaal zaak) het water hoeft niet warm te blijven liever iets kouder dan warm.
en de bak goed afdekken. moet goed gaan dan. en ja het mos eruit. 

succes.