Ik ben helemaal nieuw met salamanders

Robkeulers

En nog een keer:

Pleurodeles waltl oftewel ribbensalamander....

We hadden een poule moeten houden, kan wel een zakcentje gebruiken ;D ;D ;D

preute

Citaat van: Rob Keulers op juni 03, 2009, 12:46:04 PM
En nog een keer:

bedankt ;)

preute

En nog een keer:

ik heb vernomen dat deze beestjes graag in het water zitten maar de mijne zit op het land met klein bakje water en kruipt nooit in het water zou ik mijn terrarium dan met water vullen of niet?
vriendelijke groeten.

StijnH

Het is idd wel een ribbensalamander  (pleurodeles waltl) zag het op de eerst foto al. ook door de forse bouw en het hoofd. die van mij zaten veel in het water. ik zou wel meer water gebruiken. ik denk dat hij zich dan beter zal voelen.

Groeten, Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

preute

Citaat van: Stijn Huisman op juni 03, 2009, 06:54:47 PM
Het is idd wel een ribbensalamander  (pleurodeles waltl) zag het op de eerst foto al. ook door de forse bouw en het hoofd. die van mij zaten veel in het water. ik zou wel meer water gebruiken. ik denk dat hij zich dan beter zal voelen.

Groeten, Stijn
het mos moet ik er dan uit doen?
en gewoon water tot helft van bak vulle en dan gewoon een eilandje fzo make?
vriendelijke groeten

preute

En nog een keer:

ribsalamnders zijn water beesten heb ik voornomen maar moet ik dan me mos eruit doen en het bakje met water vullen want ik heb geen filter om het water warm te houde :s
vriendelijke groeten

StijnH

Ja en van kurkschors een eilandje maken. En een binnenfiltertje aanschaffen (alles is te koop bij een aquarium speciaal zaak) het water hoeft niet warm te blijven liever iets kouder dan warm.
en de bak goed afdekken. moet goed gaan dan. en ja het mos eruit. 

succes.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Robkeulers

Het water hoeft niet warm gehouden te worden. Een filter zorgt daar trouwens ook niet voor, maar ik neem aan dat dat een typfoutje was.

kijk eens even hier (klikkerdeklik!!)

preute

Citaat van: Rob Keulers op juni 03, 2009, 08:26:48 PM
Het water hoeft niet warm gehouden te worden. Een filter zorgt daar trouwens ook niet voor, maar ik neem aan dat dat een typfoutje was.

kijk eens even hier (klikkerdeklik!!)
de 1e zegt het zo de andere anders, de ene zegt dat ik het met mos moet doen en een bakje wtarer leggen dat heb ik namelijk gedaan en hij kruipt nooit in het bakje water dus zou ik hem niet beter in het mos laten zitten?
vriendelijke groete

StijnH

Hij kan het moeilijker vinden dat bakje water ;) maar ik zou toch met water vullen.
en wie heeft gezegt dat je het met mos moet vullen, was dat iemand van het forum of de verkoper?
het is niet fout of slecht. maar ik denk dat het wel fijner is voor dier. maar het is mijn mening als jij het graag zo wilt houden!? je zult hem aquatisch wel vaker zien. en hij zal beter eten ect.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

preute

Citaat van: Stijn Huisman op juni 03, 2009, 08:44:14 PM
Hij kan het moeilijker vinden dat bakje water ;) maar ik zou toch met water vullen.
en wie heeft gezegt dat je het met mos moet vullen, was dat iemand van het forum of de verkoper?
het is niet fout of slecht. maar ik denk dat het wel fijner is voor dier. maar het is mijn mening als jij het graag zo wilt houden!? je zult hem aquatisch wel vaker zien. en hij zal beter eten ect.
ja de verkoper zei dat ik mos moest doen en krekels voederen.
en ik heb zo een middelgroot drinkbakje gedaan in de hoek en hij gaat er nooit naartoe :s.

StijnH

Ja de verkoper zei.. ;D nee maar krekels zou ik sowieso niet zo snel gebruiken! ik zou voor wormen kiezen :) en in het water muggenlarven, maar je zocht een kleine salamander nou de ribbensalamander word redelijk groot en hij is de grootste watersalamander van europa. dus klein klein, niet echt ;)
en ja een waterbakje is klein en moeilijk te vinden, geloof mij ze vinden het leuker in een bak met water.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

preute

Citaat van: Stijn Huisman op juni 03, 2009, 08:49:46 PM
Ja de verkoper zei.. ;D nee maar krekels zou ik sowieso niet zo snel gebruiken! ik zou voor wormen kiezen :) en in het water muggenlarven, maar je zocht een kleine salamander nou de ribbensalamander word redelijk groot en hij is de grootste watersalamander van europa. dus klein klein, niet echt ;)
en ja een waterbakje is klein en moeilijk te vinden, geloof mij ze vinden het leuker in een bak met water.
maar soms leg ik hem in het water en gaat hij er direct weer uit maar ik zal hets es probere als ik kurkschors enzo heb gekocht en planten :)

StijnH

Oke, ja ik weet wat je bedoelt heb ze zelf gehad, en ook een poosje op het land ze gingen nooit in het water het is gewoon klein en saai, maar als ze gewoon mooi bak met water hebben met planten, ect. dan heb je er echt veel plezier van. maar ze worden dus wel een maatje groter ;) succes.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus