Schoonmaken?????

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Voor mijn paramesotriton juvenielen heb ik een semi aquatiele bak. Een gedeelte land, een gedeelte water. Water verversen is natuurlijk geen probleem maar hoe maak ik nu het land gedeelte schoon? Het land stuk bestaat uit grind met boomschors verstopplekken. Er zit geen tussengelijmt stukje glas tussen beide gedeelten (dat was dus handiger geweest) Hoe doen jullie dit of hebben jullie tips?
Alvast bedankt!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Niemand tips? Misschien de juvenielen eruit, grind scheppen en spoelen en weer terug? Of gewoon nog even niet schoonmaken. Maar ja als ik zie wat larven in twee dagen eruit werken dan kan het niet anders dan dat het grind gewoon vies is.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

DannyS

Bij mijn kweichow bakje (40*20*20 oid) haalde ik altijd gewoon alles er uit. Bij grotere bakken lijkt scheppen mij de beste optie. Afhankelijk van het substraat zal ik het gewoon vernieuwen, niet schoonspoelen.

petro pees

Ik haal bij mijn juvenielen(zo vaak als ik denk dat nodig is)de bovenlaag eraf en die vervang ik met "vers" zand.
Zo eens in de zes รก acht weken neem ik alles er uit en spoel het schoon(zand,onderlaag)
Petro
Tylototriton Shanjing