Nieuwe aanwinsten (Bufo brongermai)

dimitri J

Vandaag zijn ze dan aangekomen, de nakweek Bufo brongermai die ik van Do heb ontvangen, waarvoor nogmaals dan  ;D

Ze zitten bij mij al op zand en op de foto's is te zien dat ik net gesproeid heb, vandaar dat ze er allemaal ook een beetje modderig bijlopen :P .

grtz
dimitri J

StijnH

Leuke aanwinsten, om hoeveel dieren gaat het?
wat gebruik je als ondergrond. blijven ze hierin?
succes met ze! ;) Groetjes, Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

dimitri J

Tot ze wat groter zijn blijven ze idd hierin,  het is een bakje van geloof ik 45cm op 25cm ofzoiets.
Dit omdat ze dan zeker goed in het voer zitten. Kheb er 6 ontvangen.

nog een fotootje van m'n andere kikkers:  deze is van m'n tricolor vrouwtje

grtz
dimitri J

DannyS

Het zijn inderdaad prachtige dieren :) Ik ben ook nog in afwachting van een aantal exemplaren van Gerrit. Hij is nu op vakantie, als hij terugkomt gaan we kijken hoe en wat.
Ik ga ze ook op zand houden met wat grote stenen met een warmtemat er onder. Ik heb nu een terrarium (met van die schuifdeuren) van 40*30*30. Maar tot ze groter zijn ga ik ze in een kleiner bakje houden.
Wat voer je ze?

dimitri J

Ik geef m'n nieuw aangekochte dieren zowiezo de eerste dag nooit wat. Ik wacht altijd tot ze wat meer op hun gemak zijn. Wat ik van plan ben ze te voeren zijn krekels, fruitvliegjes, springstaartjes en tropische pissenbedden. In de zomer eventueel wat weideplankton (wildgevangen beestjes)

grtz
dimitri J

do

Goed te lezen dat ze zijn aangekomen. ik zou meteen wat voeren. Het zijn enorme vreetzakken die onmiddelijk beginnen met eten.

dimitri J

Ik heb ze dan toch gevoerd. Ik deed het bakje open en ze staarden me zo aan van "hey, waar blijft dat voer nu?". Dan toch maar snel krekeltjes gaan halen. Kheb ook geprobeerd wasmotlarven te voeren, maar van de grote wasmot en die waren nog wat te groot.

Vind je de set-up ok, Do? Ik heb jammer genoeg nog geen foto gevonden van een bak waar jouw beestjs inzitten (de ouderdieren bedoel ik)

grtz
dimitri J

do

Ik zou ze wat droger houden. Het bakje lijkt me erg nat. Ik weet niet of het nu al op zand goed gaat. Ik heb ze op keukenrol. Dat natte zand blijft op de voederdieren plakken en gaat mogelijk mee naar binnen.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groet Do

dimitri J

Ik had bij de foto's net gesproeid. De bak droogt op in enkele minuten. De beestjes waren idd in het begin een beetje vuil, maar toen de bak goed opgedroogd was, werden ze weer helemaal schoon.

grtz
dimitri J

petro pees

Ik heb ze nu een maand (ong) en heb ze vanaf dag één in een bakjevan 26 bij 14 en 6 cm hoog,waar ze zich(zo te zien)heel prettig voelen.
Ze zitten vochtigniet nat op een ondergrond van zand en mos en eten zich het schompes.Alles wat beweegt en min of meer in hun bek past wordt weggewerkt.(krekels mt6,wormen,slakjes met en zonder huisje,pissebedden en luizen zijn oa. erg gewild.)
De kleinste twee zijn even meer dan een cm,de andere tussen de 2 en 3 cm.

v

v

Tylototriton Shanjing

StijnH

heeft in eens iedereen die beestjes ofzo  :D is al die nk van do? maar er heeft in iedergeval iemand goed gekweekt ;) leuk bakje met leuke beestjes petro. veel plezier ermee.. 
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Robkeulers

Ziet er goed uit Petro, maar hou je ze niet wat nat? Het zijn echte woestijnbewoners. Ik weet niet in hoeverre ze dat op de lange termijn kunnen waarderen?

Ik heb er wel een klein bakje water bij waar ze regelmatig in zitten, maar de bak zelf is redelijk droog.

petro pees

Citaat van: Rob Keulers op juni 14, 2009, 01:12:36 PM
Ziet er goed uit Petro, maar hou je ze niet wat nat? Het zijn echte woestijnbewoners. Ik weet niet in hoeverre ze dat op de lange termijn kunnen waarderen?Ik heb er wel een klein bakje water waar ze regelmatig inzitten,maa de bak zelf is redelijk droog.

Het is niet de bedoeling dat de het blijft zoals het nu is,maar zolang ze klein zijn kan het zeker geen kwaad.Vraag is natuurlijk;wanneer zijn ze groot?Ik heb daar een mooi antwoordt op bedacht;zodra ik verhuist ben krijgen ze een vaste "droge"plek.
Dus als ik verhuist ben zijn ze groot! :D
Petro

Tylototriton Shanjing

dimitri J

Jij hebt er zo te zien nog meer als mij  :o  :P . Bij mij zitten ze nu droog, al is er wel condens op de zijkanten als de curverbox dicht is. Ik heb 4 ronde gaten uit het deksel geboord met doorsnede van 6 cm. Hierop heb ik dan benzinegaas geplakt.

Bij mij krijgen ze nu krekeltjes maat 2 en springstaartjes, welke beide goed gegeten worden. Verder heb'k vandaag geprobeerd ze krekels maat 6 te geven, maar die krijgen ze niet naar binnen.

Hier zitten ze ook regelmatig in het waterbakje en vandaag heb'k er eentje zien vervellen  ;D , op zo'n moment is dat zand dan wel weer onhandig, want deze had gekozen om op een steen te vervellen, anders hangt er zand aan het vel wat hij opeet. Ik dacht eerst dat er iets mankeerde, want hij stond met z'n bek open en was wat aan het wrijven enzo, maar toen zag'k dat hij z'n vel aan het opeten was.

grtz
dimitri J

petro pees

Omdat ik "niets omhanden"had  :D heb ik ze al wat droger gezet;

Deze foto heb ik door de plastic wand genomen,om aan te geven hoe helder die
is.Waardoor de dieren goed te zien zijn.
Tylototriton Shanjing