Bouw aquaterrarium voor m'n marmers

Coen Deurloo

Gewoon de gedroogde siliconenkit even wat bijsnijden met een stanleymesje o.i.d. :)

Steven DC

Citaat van: Coen Deurloo op oktober 06, 2009, 11:11:28 AM
Gewoon de gedroogde siliconenkit even wat bijsnijden met een stanleymesje o.i.d. :)

Oow oke, dan is het simpel  :D

joost.v.wijk

je hebt wat teveel siliconenkit gebruikt, een dunne 'rups' kit was genoeg geweest, en als je het daarna met een natte vinger glad strijkt, had het er netter uitgezien

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

ik had het gat zo groot gemaakt omdat het anders geen doen is om te zitten persen op dat pistool als je veel moet kitten. Zou eigenlijk eens een ander pistool moeten halen.... De kant aan de raam ín de voerstrook heb ik met het spuitje moeten doen. Ben met bepaalde dingen ondoordacht te werk gegaan waardoor ik te weinig plaats had gecreëerd om serieus te werken.  :-\

joost.v.wijk

tis soms wat lastig om met zo'n grote kitspuit in kleine hoekjes te komen. Dat spuitje lijkt me erg handig, alleen dat slangetje lijkt mij wat te flexibel

H. orientalis
L. laoensis

Kenny

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 06, 2009, 11:31:21 AM
en als je het daarna met een natte vinger glad strijkt, had het er netter uitgezien

water + afwasmiddel (a la Dreft) en de vinger erin idd  ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Steven DC

Dat heb  ik gedaan Kenny, maar zelfs dat lukt me niet op een degelijk manier. Zoals ik zei: moet dringend met silicone overweg leren gaan :D

joost.v.wijk

ach, als je je tiende bak hebt gemaakt, ga die maar eens vergelijken met de eerste. Al doende wordt het steeds beter

H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

De bak is gevuld met water en er ligt een zak in met ongeveer 1kg Actieve houtskool. Dit blijft zo een maandje staan, dus dat word aftellen voor mij :D

Tijdens het vullen heb ik gemerkt dat de achterwand niet volledige waterdicht is én heb nog een gat gemerkt in een van de plantengaten. Dat gat ga ik binnenkort dichtspuiten met Tec 7.

alibombali

Steven DC

Het doel daarvan is om de giftige stoffen te absorberen die vrijkomen uit de epoxy en de tegellijm. Vooral de epoxy zou zeer schadelijke stoffen vrijgeven.

alibombali

Ik had begrepen dat als de epoxy is uitgehard, je het alleen goed moet afboenen...

Steven DC

Citaat van: Alex Kenter op oktober 07, 2009, 09:00:58 AM
Ik had begrepen dat als de epoxy is uitgehard, je het alleen goed moet afboenen...

Dat heb ik eigenlijk nog nergens gelezen of gehoord... Heb gelezen dat je ofwel de bak 3weken lang wekelijks moet verversen (zonder dieren erin) ofwel ontgiften met actieve kool. Ik neem in elk geval het zekere voor het onzekere...

Heb net op caudata een interessant topic gelezen om zeeer goedkoop een achterwand te maken. ik vind het zelfs wel knap! http://www.caudata.org/forum/f1173-advanced-newt-salamander-topics/f6-vivaria-enclosures-product-reviews/f8-photos-pictures-enclosures-vivaria-etc/64641-paludarium-young-p-labiatus-journal-warning-tons-pics.html

StijnH

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Steven DC

Citaat van: Alex Kenter op oktober 07, 2009, 09:00:58 AM

Het zou toch kunnen dat je gelijk hebt alex! Zie het nu ook op verschillende fora staan dat je gewoon een keertje moet spoelen.