Bouw aquaterrarium voor m'n marmers

joost.v.wijk

aha, kende ik niet. 30,- is beslist niet duur voor een T5 met armatuur.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Bedankt allemaal voor de complimenten! Ben der zelf wel een beetje trots op ;D Nu is het natuurlijk nog even afwachten of alles goed gaat.

Het Javamos zit mee gemixed in de laatste tegellijmlaag. Daarmee hoop ik dat het vanuit de vochtige plaatsen begint te groeien en uit te breiden. Dit zal dus hoogst waarschijnlijk aan de waterkant zijn. Tevens besproei ik momenteel de rots dagelijks.

Ik zou er wel een artikel willen over schrijven Rob, maar ik wacht nog even af of alles in orde blijft met de bak. Sommige gebreken zie je pas na een tijdje hé...

@Joost: Brico is, zoals Kenny zei, een doe-het-zelf-zaak die zeer algemeen is in België. Ik denk wel dat er enkele vestigingen zijn aan de Belgisch-Nederlands grens.

joost.v.wijk

ik heb net een zak vol javamos gekocht voor 50,- Dit is nog sneller. Ga nu een bak inrichten voor de wildvang popei's. Die krijgen als de bak klaar is, gelijk een 'groene' bak. Misschien leuk voor een nieuw topic... laten zien hoe ik mijn bakken inricht :)

H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 16, 2009, 09:02:56 PM
ik heb net een zak vol javamos gekocht voor 50,- Dit is nog sneller. Ga nu een bak inrichten voor de wildvang popei's. Die krijgen als de bak klaar is, gelijk een 'groene' bak. Misschien leuk voor een nieuw topic...

Denk wel dat je met zo'n hoop javamos en wat vislijn een zeer mooi effect kan creeën. Ben benieuwd naar je topic Joost!

joost.v.wijk

haha, nou, als er tenminste 1 interesse heeft naar mijn inrichting: vooruit dan! ;D

H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Citaat van: Steven D. C. op oktober 16, 2009, 08:32:26 PM
Ik zou er wel een artikel willen over schrijven Rob, maar ik wacht nog even af of alles in orde blijft met de bak. Sommige gebreken zie je pas na een tijdje hé...

Dat maakt niet uit, we kunnen je artikel plaatsen en dan later waar nodig aanpassen. Het lijkt mij wel nuttig om hier een artikel van op de site te hebben. :)

Dat geld ook voor jou Joost! Artikelen over het inrichten van een bak kunnen enorm veel helpen.

joost.v.wijk

H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Citaat van: Coen Deurloo op oktober 17, 2009, 08:31:24 AM

Dat maakt niet uit, we kunnen je artikel plaatsen en dan later waar nodig aanpassen. Het lijkt mij wel nuttig om hier een artikel van op de site te hebben. :)

Als ik van de week tijd heb, zal ik er eens wat over schrijven. Heb vandaag weer heel wat verandering aangebracht in de bak. Zal morgen wat foto's online zetten ;)

Steven DC

Zoals beloofd de foto's van de ingerichte bak. Uiteraard moet alles nog mooi volgroeien. Hopelijk groeit het ook goed :D

Het plan dat ik had gemaakt vooraleer ik begon. Er zijn wat aanpassingen gebeurd tijdens het werken maar de basis is hetzelfde gebleven.

Ik hoor graag jullie mening!

Groet,

Steven

alibombali

Als het mos op de wand aanslaat, word het een geweldige bak.. ;D

joost.v.wijk

ziet er prachtig uit. Nu maar hopen dat alles goed gaat groeien, dan lijkt het nog natuurlijker. Niets is mooier dan een bak, waar je niet meer kan zien wat echt is of 'nep'

H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

De achterwand is de eerste dagen enkele keren besproeid met een mengeling van water en karnemelk om deze wat zuriger te maken. Ik hoop dat het zal helpen :)

joost.v.wijk

karnemelk??? heb ik nog nooit gehoord. Dit heeft geen gevolgen voor de samenstelling/kwaliteit van het water? 

H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

Wow, als alles een beetje gaat groeien wordt het echt een geweldige bak! Qua meubel lijkt hij wel een beetje op die van mij:

@Joost: Karnemelk zou de bodem iets zuriger moeten maken wat kan helpen bij de ontwikkeling van mos. Deze techniek schijnt vaak te worden gebruikt in bijvoorbeeld Japanse tuinen.

joost.v.wijk

oke, maar nu komt het natuurlijk ook in het water terecht. Misschien kun je ook regenwater of turfwater gebruiken?

H. orientalis
L. laoensis