Geen T.shanjing 2009

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

Het zal ongetwijfelt al opgevallen zijn dat het wat de shanjings betreft akelig stil is gebleven van mijn zijde.Het is dan ook helemaal niet goed gegaan met de ouderdieren in mijn geval.
Vorig jaar verloor ik al twee mannen die na de parinsperiode,opeens akelig mager werden en ondanks dat ze goed aten het ook niet overleefde.
Een vrouw waar ogenschijnlijk niets aan markeerde gaf ook de geest.
Tot nu bleven er 1 man en twee vrouwen over,maar de man kwam niet in paarstemming.
Eén van de vrouwen begon toch te leggen(onbevrucht natuurlijk),één keer een veertig tal eieren en de tweede keer een dertigtal.Aangezien ze daarna broodmager was leek het me verstandig de dieren in een drogere zetting te plaatsen,helaas was het voor het leggende vrouwtje te laat.Vanmorgen lag ze dood in haar verblijf,ondanks dat ze weer dikker begon te worden.
Aangezien ik me afvroeg "hoe of wat"heb ik haar buik geopend en het dikker worden blijkt te zijn ontstaan door de vorming van nieuwe eitjes!Dus niet door het eten.
Dus met nog één koppel waarvan de man niet in parinsstemming,ben ik wat eigen kweek betreft dit jaar uit de running.
Petro
Tylototriton Shanjing

Jari B

Jammer dat je zo veel dieren hebt verloren en dat de kweek niet gelukt is :-\.

StijnH

#2
Heel vervelend om te horen..  :( Gr. Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Joey Immers

bij helaas ook niks....

geen goede winterslaap gehad denk ik

volgend jaar beter
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Harry

Ad bouwman heeft 5 supermannen  en geen vrouw, misschien kunnen jullie je krachten combineren

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan