Geslaagde kweek met bufo viridis

Bert Broers

Nu jullie allemaal toch gevangen zijn door het padden-virus: ik heb dit voorjaar voor het eerst gekweekt met bufo (pseudepidalea tegenwoordig) viridis. Dat viel me nog niet mee. Ik probeer het inmiddels al een jaar of 7. Maar nu is het dan toch gelukt en inmiddels barst het hier van de kleine padjes.
Ik wou eigenlijk wat foto's neerzetten, maar hoe doe je dat hier eigenlijk?

Kenny

Ik doe het altijd via imageshack.us

Daar browse je naar je plaatje en klikt dan "start upload" (je kan er meerdere tegelijk doen), nu krijg je een heleboel links waarvan je "direct link" kopieerd en hier tussen de haakjes plaatst die je te zien krijgt als je op het icoontje met het fotootje klikt.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Erwin Bakker

Gefeliciteerd! Hou je de dieren binnen in een terrarium of in de tuin (of op een andere manier)?

Bert Broers

Ik houdt ze in een kas in m'n tuin. De jonge dieren heb ik uitgesplitst; een deel los in de kas, een deel in een aquarium (nou ja, drooggelegd dan, dat wel) in de kas en een deel in een terrarium in m'n schuur. Die laatste groeien net iets sneller als die in dat aquarium. De dieren los in de kas verschillen heel erg in grootte. Bovendien waren die vogelvrij; de helft van m'n padden bleek geen prbleem te hebben met af en toe zo'n padje als lunch...