landsalamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

firesalamander

ik zoek een land salamander, maar ik wil me eerst even oriënteren,
weet iemand een mooie landsalamander ?.

alvast bedankt,
groetjes daniel

Jari B


Joey Immers

zoals jari zegt de ambystoma tigrinum (tijgersalamander) is de Ultieme beginners soort... ik weet niet of u al enige ervaring hebt met salamanders ??

anders zou de tylototriton shanjing ook nog een optie zijn maar dat is wel een iets lasteren soort...

Gr joey 
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Sergé Bogaerts

Daniel,

ik zou niet alleen op de mooiheid afgaan; wat veel belangrijker is is wat jij kunt bieden. Kun je een grote bak installeren of heb je slechts ruimte voor een kleintje. Heb je een koele ruimte of komen ze in de  woonkamer. Kun je gemakkelijk aan levend voer komen etc etc.
Sommige soorten worden namelijk vrij groot (zoals Ambystoma tigrinum of A. mavortium) maar zijn wel heel gemakkelijk te houden en kunnen zelfs wennen aan dood voedsel vanaf een pincet. Dat maakt ze relatief gemakkelijke salamanders om te houden en ze worden inmiddels ook regelmatig gekweekt. Dan kun je dus gezonde dieren krijgen en van de kweker horen hou hij ze heeft gehouden.
Ga eerst wat lezen op deze site of in boeken, over welke soorten welke eisen stellen. En kom naar de bijeenkomst op zondag 6 september. Daar kun je met kwekers praten en kun je misschien al dieren aanschaffen. Ambystoma maculatum is namelijk ook een mooie landsalamander die minder groot wordt en ook al een aantal keren als nakweek is aangeboden. 

firesalamander

ik heb 3 aquaria, 1 60cm 2 60cm 3 80cm,
ik heb axolotl, maar ik wil een landsalamander.

groetjes daniel