Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Lissotriton vulgaris

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Roy

Beste forum leden,

Hier wat foto's van mijn Lissotriton vulgaris, in Nederland mag inderdaad deze soort niet gehouden worden. De mijne zitten in Duitsland en daar mag je ze wel houden, het leuke is dat ze nu op dit moment druk bezig zijn met het leggen van eitjes, echt een geweldig gezicht vindt ik dat. Hoop dat het wat gaat worden.

Hier een paar foto's van eerder deze week.

P.s. de foto's zijn niet zo heel supper, hoop snel nieuwe te maken.

mit freundliche grussen
Roy

Andy W.

Hi Roy....

Nice pics. Thanx for sharing.
But I hope you know, that juvenile Vulgaris´are really small. It´s not very easy to get them older than 2-3 years. Outside in a garden pond it´s easy, but in a water tank you´ve got to buy or bread a lot of very small worms, crickets and so on....

Greetings, Andy

Roy

#2
Hi Andy,

Thank you, De vrouwtjes hebben vele eitjes gelegd, mooi om te zien is dat ze het heel netjes in de bladeren van de waterpest plantjes inwikkelen. Ik moet inderdaat kleine wormen gaan kweken, hoop dat het wat gaat worden. Ik zal nog mee foto's proberen te maken misschien van de eitjes.

Groeten Roy

p.s. iemand een iedee hoelang het duurt voor dat de eitjes van de Lissotriton vulgaris uitkomen ? ? ?
En wat kan ik dan het beste doen met de larven apart zetten, en hoe ?

Roy

Nog een foto van 1 van de mannen.  :)

kevin

Vind ze verschrikkelijk gaaf ;)

Roy

nog 3 foto's 
voor de liefhebber  ;D

Steven DC

Daar ben ik nou jaloers op Roy! Ze leven in de beek achter de hoek maar je mag ze niet houden. Jammer! Prachtige soort hé!
succes met kweek! ;)

Coen Deurloo


Roy

Zeker prachtige beestjes, om ze zo te bestuderen is erg interessant.

Citaat van: Coen Deurloo op april 21, 2007, 09:40:10 PM
Erg mooie foto's Roy!

Dank je wel Coen voor het compliment.  :)

Kamil

Hi Roy,

this animals are beautiful! I know, why this is one of my favourite species!

Best Greetings (and keep on posting on this critters!),

Kamil

Roy

Vorig jaar heb ik deze topic gestart, betreffende het leggen van eitjes..

Nu bijna een jaar later zijn ze weer druk bezig, de vrouwtjes wikkelen de eitjes weer heel netjes in de bladeren van de plantjes en ze zijn nog aardig rond, dus zal nog wel meer aan ziten te komen.

Als ik weer wat foto's heb zal ik ze voor de liefhebbers posten.

Groeten uit Duitsland.

®ob

Leuk dat ze dit jaar weer aan de gang gaan Roy!

wat heb je met de nakweek van vorig jaar gedaan?

Roy

#12
Hallo Rob,

Het is zeker leuk, helaas heb ik vorig jaar niet zo'n geluk gehad met de nakweek. De larven zaten toen apart in een opkweek bakje, nadat ik terug kwam van een weekend zeilen was te tempertauur in de bak erg hoog geworden waardoor velen helaas gestorven zijn. De gene die ik gewoon bij de volwassen salamanders had laten zitten hebben het wel overleefd zijn niet opgegeten of iets degelijks.

Ik hoop dat deze jongens het wel gaan redden, want ze krijgen over een tijdje een nieuwe grote bak. Dus ze gaan verhuizen  :D Eerst maar eens zien dat de eitjes uitkomen natuurlijk ben benieuwd.


Coen Deurloo

Leuk dat je ons op de hoogte houd, en ik ben benieuwd naar de foto's, succes Roy!

Roy

Deze week was ik er al achter dat een aantal eitjes spoorloos verdwenen zijn, dacht het zal wel aan mij liggen doordat de planten iets gedraait etc zijn.

Nu blijkt dat de slakken de eitjes opeten, er zijn om één of andere reden slakken in het water terecht gekomen en hun eten de eitjes op.  >:(

Is iemand hier bekend mee? en weet iemand wat ik hieraan kan doen. Ik zie nu geen enkel eitje meer zitten op de blanderen.  :(

Groeten Roy