goede inrichting tylototriton kweichowensis ?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey Immers

ik heb een bakje in gericht naar mijn idee dat het goed is hier een paar foto's van de inrichting.

graag jullie beoordeling en tips altijd welkom gr joey





groet joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Robkeulers

Hoe groot zijn je dieren? dit ziet er redelijk klein uit.

Als je grote dieren hebt is het ok qua verhouding land/water, als je juvenielen hebt zou ik wat water weghalen zodat je alleen een heel dun bodempje over houdt.

Vertel even wat meer over de dieren, dat kan helpen.

Joey Immers

Joey immers.

hypselotriton orientalis

petro pees

#3
Het is een leuk bakje en qua grootte heel geschikt voor net gemorfde T.kweichonensis(o.a.)
Alleen de hoogte is niet je van het.Ik zou zeker zorgen dat het schors lager kwam te liggen,zodat er niets tussen dat en het deksel klem kan komen zitten.
Petro
Citaat van: Joey Immers op augustus 12, 2009, 04:51:16 PM
ze zijn 4 CM dus ik denk net gemorfd.

Tylototriton Shanjing

Robkeulers

voor zo'n kleine diertjes is dat bakje inderdaad prima.

Ik zou wel effe het waterpeil verlagen, ik heb ooit een juveniele kweichowensis verloren door verdrinking.

DannyS

Ik heb zelf als waterbakje een deksel van een pot gebruikt. (appelmoes, bonen etc.) Dit is ondiep, makkelijk te verversen en ze gebruikten het goed.
Nu ze in de grote bak zitten bij mij heb ik ze nog nooit in het water gezien (al zullen ze zeker met deze temperatuur veelal 's nachts actief zijn.
Ik heb dus niet het idee dat ze als juveniel erg dol zijn op water. Ze moeten het uiteraard wel hebben.

Joey Immers

verdrinken doen ze niet hoor ze kennen er makkelijk uit hier een paar pics.











Joey immers.

hypselotriton orientalis

StijnH

Mooie pics, van mooie beestjes! ik heb verder weinig verstand van deze diertjes, maar hopelijk gaan ze het goed doen. ze zijn nog wel minni zeg :o  verder moet je idd met water uitkijken. ik denk als ik het zo zie dat het wel goed zit. wat ga je ze voeren?

veel succes :)

Groetjes, Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Joey Immers

Joey immers.

hypselotriton orientalis

Harry

Ik vind dat je ze nogal nat hebt zitten. Ze hebben helemaal geen waterdeel nodig. Een schaaltje is ruim voldoende. Wil je me mailen of hier zetten van wie je ze hebt? want ben benieuwd wie er dit jaar mee gekweekt heeft.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Robkeulers

Dit is naar ik begreep nog oude NK uit Engeland, hebben alleen niet heel hard gegroeid als je het mij vaagt.