Verhuizing, nieuwe bak, nieuwe salamander

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marielle

Na een aantal dagen rondneuzen op het world wide web, heb ik mijn keuze (nouja, keuzes :P) kunnen maken. De bak die ik nu leeg heb staan (100x40x40) wil ik gaan inrichten voor een koppel T. marmoratussen. Hij wijkt dan wel af van de soorten waar we het hier in dit topic over hebben gehad, maar hij spreekt mij erg aan.

De bak wil ik volledig inrichten als een landbak en de dieren tijdens het paarseizoen volledig aquatiel houden. De bodem wordt bedekt met een laag forestfloor (dat is hier verkrijgbaar in de terrariumzaak, weet alleen niet of dat de officiele benaming is). Ik heb nog een aantal mooie, dikke stronken hout liggen dus die komen er ook in. Verder wil ik het geheel gaan aankleden met echte planten, mos, schors, stenen en bladeren voor een zo natuurlijk ogende bak.

Nu even over de T. shanjing. Petro jij gaf aan dat je graag wou weten welke mensen er interesse hebben in nakweek. Ik dus ook, maar dan pas rond oktober/november of volgend jaar. De reden hiervoor is dat ik rond de herfstvakantie wil beginnen met het verhuizen van de dieren naar de garage, dus tegen die tijd ga ik pas bezig met het inrichten van een bak voor hun. Ik zal je hier nog even een PB-tje voor sturen.

Conclusie: Uitbreiding van m'n salamanderbestand met 2 soorten in de loop van dit jaar/volgend jaar. Dus, wie oh wie heeft er nog nakweek T. marmoratus? Het liefst volwassen dieren (kweekgroepje) maar juveniel dieren zijn ook totaal geen probleem.