Rustige axo's- te hoge nitriet!

Mark

Citaat van: joost.v.wijk op september 10, 2009, 07:24:51 PM
klopt wel Mark, maar de discussie was of je meer bacterien zou hebben wanneer je grind gebruikt, ipv zand. Ben ik wel nieuwsgierig naar
Meer oppervlakte betekent automatisch ook meer bacterien (bacterien koloniseren elk stukje materiaal,ongeacht hoeveel zuurstof er voor handen is). Of dat dit allemaal goede, aerobe bacterien zijn is een tweede...

Monique

Het nitriet lijkt te zakken maar is nog veel te hoog. In de paramesotriton bak is het niet te meten zo laag, net zoals in de andere axo bak. (ga daar nog wel even ammonium meten) Dus vanavond maar weer eens water verversen, gooi nu direct de slag de deur uit was niet te doen met emmertjes.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

Nitriet is nu stukken lager! Ik heb een paar dingen tegelijk gedaan (niet echt slim natuurlijk) en weet nu niet wat uiteindelijk gehopen heeft. Een extra pompje bijgezet, een stuk tropisch hout erbij (zuurgraad water veranderd dan) en een bekertje water uit de paramesotriton bak erbij.
Zo nu de volgende stap:  in de bak komt een zaailing van de Nelumbo nucifera (heilige lotus) Eens kijken of die kan overwinteren in de bak. Stek nummer 2 komt in een emmer heb ik altijd nog een reserve!
Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

joost.v.wijk

mooi dat het beter gaat. Wel regelmatig een (klein) gedeelte water verversen, (wel afhevelen in de diepste waterlagen, aangezien nitriet zwaarder is dan water)

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Monique

Monique

Ambystoma tigrinum 1.3.0
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat