Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Vandaag gezien in Hamm

Patrick dk

Hallo allemaal,

Vandaag uit nieuwsgierigheid naar Terristika geweest in Hamm te DE.

Ik dacht dat de beurs in Houten al heel wat was, maar het is kinderspel vergeleken bij Hamm.

Maar we  gingen natuurlijk op salamanderjacht , en alhoewel we flink hebben moeten zoeken, heb ik toch de nodige mooie beestjes gezien.

In willekeurige volgorde : Cynops Orientalis, Cynops Pyrrhogaster, Cynops Cyanurus, Triturus Marmoratus, Triturus Cristatus, Mesotriton Alpestris Alpestris, Taricha Torosa, Ambystoma Tigrinum en Mavortium, Tylototriton Verrucosus. De nodige Axolotls , en uiteraard Neurergus Kaiseri, nakweek volgens de verschillende aanbieders. Maar er was ook iemand die larven aanbood (+/- 5cm) van N Kaiserie.   Ook zeer spectaculair Salamandra Terrestris,Bernardezi, Atra. Welke uiteraard ook niet mee mochten naar NL. Ik moest meteen denken aan een artikel over salamandra hier op het forum.  waar Alex Kenter antwoordde  AAargh die NL regelgeving ..!!  Maar al met al een leuke dag gehad  En een 0-1 Ambystoma t Mavortium mee naar huis genomen, die thuis gelijk de wasmotlarven uit m'n hand begon te eten.      gr Patrick
C orientalis

dimitri J

Blijkbaar dan toch een goede beurs op gebied van salamanders, ik ben dr nog steeds niet geraakt, maar hoop in december alsnog naar daar te gaan,

grtz
dimi

DannyS

Ik vind het jammer dat het zo'n pokke-eind rijden is, anders had ik daar graag eens rondgelopen.. als is het alleen maar om het eens mee te maken..

Ik heb gehoord dat het in Gersfeld nóg leuker is op salamander gebied.

robkeulers

Hamm is een grote reptielenbeurs waar je de salamanders moet zoeken tussen alle andere dieren. Gersfeld is een weekend dat exclusief over salamanders gaat, wel even andere koek dus!

een programma van het weekend vind je hier:http://www.ag-urodela.de/mpkt_2_tagungen.htm
Zoals je ziet zijn het heel wat internationaal bekende namen die lezingen geven, met ook hier een inbreng van de Nederlands/Belgische zijde, top!

Heb er nu al zin in...

DannyS

Hoe pak jij zo'n weekend aan? Neem je dan een hotel of ga je een dagje langs?
Het lijkt me erg gaaf om bij te zijn.. (al is mn duits bagger :p)

robkeulers

Heb je wel eens gegoogled waar dat ligt? Een dagje langsgaan betekent een dagje in de auto zitten en een uurtje aanwezig zijn ;D Ik ga gewoon het hele weekend

Sergé Bogaerts

Op Hamm worden bovendien vaak dieren in slechte toestand aangeboden. alleen al het feit dat de salamanders vaak de hele dag in de warme hal staan is niet goed voor de conditie. Er is één aanbieder die er altijd staat en die alle inheemse soorten van Duitsland verkoopt (incl. Salamandra atra); zogezegd gekweekt. Verder staan er ook veel groothandelaren, dus niet alleen liefhebbers. Het beschreven aanbod is vooral afkomstig van handelaren ;-)

DannyS

Citaat van: Rob Keulers op september 15, 2009, 01:55:56 PM
Heb je wel eens gegoogled waar dat ligt? Een dagje langsgaan betekent een dagje in de auto zitten en een uurtje aanwezig zijn ;D Ik ga gewoon het hele weekend

Haha! ik dacht dat het een stuk westelijker lag!

Misschien leuk om er een salamanders.nl reisje van te maken :) (financieel misschien ook leuker)

Patrick dk

@ Danny . Het is inderdaad een eind rijden, ik kom zelf uit de regio R'dam dus voor mij was het ook 560 km retour, maar het is leuk om een keer mee te maken.

@ Serge.   Je hebt inderdaad gelijk, de dieren zitten eigenlijk te warm daar en vaak in te kleine behuizing. De Ambystoma die ik heb meegenomen was een van de weinige dieren die in een redelijk formaat bak zat.  Vandaar dat dit de enige aankoop was.

@ Rob.  Heb even op de link geklikt, daarna even op de routeplanner. Toch maar wachten op de volgende landdag :)
C orientalis

Harry

Je hebt inderdaad meer aan gersfeld dan aan hamm. Alles wat in hamm te vinden is is zowat van het bekende tropenparadies. (bijna allemaal wildvang)

Gersfeld is echt de moeite waard.

De meesten verblijven in Gasthof Erlengrund

http://[http://www.gasthof-erlengrund.de
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan