Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Mijten of andere beestjes?

Monique

Ik keek vanochtend even in de paramesotriton bak en zag op het keukenpapier wat ik gisteren had neergelegd om te voeren allemaal piepkleine zwarte beestjes. Nou het ziet er naar uit dat mijn "zelfreinigende" bak een handje geholpen moet worden als dit ongedierte is. Voor de zekerheid verplaats ik de para's maar even naar een glazen spinnenbak. Jee, ik hoop niet dat het iets vervelends is. De para's gaan lekker en eten al kleine regenwurmen die ik bij de baitshop koop. Zo jammer als het nu mis gaat  :'(
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

robkeulers

D'r zijn verschillende soorten kleine beestjes die door je landbak kunnen banjeren. Over het algemeen geldt dat ze onschadelijk zijn zolang ze voer hebben (dus zolang er salamanderpoep en rode mug bijvoorbeeld liggen).

Als er geen voer meer is kunnen ze wel eens richting salamanders trekken, maar dat komt zelden voor. Ik zou gewoon alles zitten laten zoals eht zit.

Monique

O gelukkig. Ik maakte mij zorgen. En ja er ligt salamanderpoep, voer genoeg voor ze! Alhoewel er ook veel salamanderpoep door het grind naar beneden zakt en daar verder afgebroken wordt in het water.
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu