Cynops O. later bij zetten?

nymfe

Hallo,

sommigen herkennen mij misschien nog van de noodkreten van begin dit jaar.
Ik ben toen een aantal Sallies verloren aan een vreemde ziekte/infectie.
Ik dank jullie allemaal voor jullie hulp en steun.

Nu heb ik nog twee Cynops O. over. Ze zijn eindelijk volledig aquatiel, eten netjes en zien er goed en gezond uit.
Ik bedacht me dat ze het misschien wel leuk zouden vinden om iets meer te zien als hun eigen spiegelbeeld.
Graag zou ik dus het duo uitbreiden naar een groepje.
Ik heb een bak van 30 bij 30 bij 50 dus er is ruimte, maar ik vroeg me af of het wel verantwoord is?
Kunnen Cynops O. op een latere leeftijd nog gewoon bij elkaar gezet worden? of jonkies bij ouderen? Of wordt dat een slachtveld?

joost.v.wijk

ik denk dat je 50X30X30 bedoelt? Hier kun je max. 5 orientalis in houden.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Zorg er wel voor dat dieren die bij elkaar gezet worden, ongeveer de zelfde grootte hebben. Dus geen net gemetamorfoseerde jongen bij volwassen dieren zetten. Zelf heb ik van C. e. popei de nakweek van 08 bij de ouders gezet, ongeveer toen ze driekwart jaar oud waren

H. orientalis
L. laoensis

nymfe

hoi,

ja sorry *blunder* ik bedoelde idd 50x30x30 ... en ik had inderdaad al eerder begrepen dat daar ongev
vijf Cynopsen in kunnen.
Ik heb *heel erg stom* vorig jaar December in een winkel mijn Cynops O. gekocht. Toen nog niet op de hoogte van de slechte zorg en vervoer enz voor de Cynopsen in winkels.
Toen ik ze kocht waren ze (in vergelijking met nu) erg klein. Misschien 4 cm.
Nu zijn ze zo'n 7/8 cm met staart. Betekend dit dat ik er (volgroeide) volwassenen bij moet zetten?

Misschien dat ik een beetje simpel klink, maar ik wil het wel goed doen.
In ieder geval alvast bedankt voor de hulp tot nu toe :)

Groetjes!

stijnzeger

ik heb nog zo'n 40 juvenielen van 3 a 4 cm op je andere gestelde vragen kan ik je ook wel advies geven, ik hoor het wel van je
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

joost.v.wijk

bij orientalis komt het echt niet op een centimetertje aan. Volwassen dieren moet geen probleem zijn

H. orientalis
L. laoensis