inrichting voor mijn C. e. popei

joost.v.wijk

Het grind is ondertussen gewassen, maar voordat ik de bak ga inrichten, komt er nog een aquarium-mat onder het aquarium te liggen, zodat die op alle plaatsen goed gesteund wordt. Mijn stelling is recht, maar extra bescherming kan nooit kwaad.

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Joost, vanaf nu heb je geen tijd meer om te slapen! In de dag werken aan je bak en je kindje en vrouwtje verwennen, 's nachts een verslag schrijven over een "zelfgemaakte bodemfilter" en je baby voeden! Wat denk je? Deal?
Man je maakt me echt enorm nieuwsgierig over dat filtersysteem! ;D

joost.v.wijk

Citaat van: Steven D. C. op oktober 18, 2009, 07:59:13 PM

haha, en het is eigenlijk zo eenvoudig!!

Gelukkig heb ik nu vakantie: kan ik nog zoveel mogelijk doen voordat ik weer naar m'n werk moet

H. orientalis
L. laoensis

Steven DC

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 18, 2009, 08:26:27 PM

Gelukkig heb ik nu vakantie: kan ik nog zoveel mogelijk doen voordat ik weer naar m'n werk moet

Als ik zo logisch nadenk over hoe een bodemfilter zou moeten werken en hoe je daar een krekelbakje in kan gebruiken, dan denk ik wel te begrijpen hoe je het maakt. Ben alleen niet zeker en natuurlijk ben ik altijd nieuwsgierig naar zulke dingen :)

joost.v.wijk

H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Citaat van: Steven D. C. op oktober 18, 2009, 08:52:25 PM
Citaat van: joost.v.wijk op oktober 18, 2009, 08:26:27 PM

Als ik zo logisch nadenk over hoe een bodemfilter zou moeten werken en hoe je daar een krekelbakje in kan gebruiken, dan denk ik wel te begrijpen hoe je het maakt. Ben alleen niet zeker en natuurlijk ben ik altijd nieuwsgierig naar zulke dingen :)

Het verslag is ondertussen eindelijk klaar. Alleen foto's moeten nog gemaakt worden. Dit doe ik tijdens het inrichten van deze bak

H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

vanmiddag PU-platen gehaald voor onder het aquarium. Zo is het gewicht van de bak, over het hele oppervlak verdeeld.
Ondertussen zit het grind er ook in.

En de bewoners maar wachten... en omdat ze anders toch niks te doen hebben, planten ze zich maar voort :D

H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Het Mopani-wortelhout wat ik o.a. gebruik voor de inrichting (waterval), wordt een paar keer in heet water gelegd, zodat het minder afgeeft in het aquarium. Uitkoken kan ook (niet in koperen of aluminium pan, i.v.m. toxische stoffen die vrij kunnen komen), maar aangezien ik niet zo'n grote pan heb (en geen ruzie met mijn vrouw ;)), doe ik het op deze manier

H. orientalis
L. laoensis

Rowan Willemsen

Intressant een waterval over hout, dat is het enige wat mij niet geheel is gelukt, een mooi pompje geheel geintregeerd achter de wand gemonteerd maar kon toch niet genoeg opvoeren dus het water druppelt eruit...
Hoe hoog ga jij hem opvoeren?
Volgens mij is dat over hout zoals jij het gaat doen nog mooier dan bij mij over stenen.

Steven DC

Citaat van: joost.v.wijk op oktober 20, 2009, 12:30:06 PM
maar aangezien ik niet zo'n grote pan heb (en geen ruzie met mijn vrouw ;)), doe ik het op deze manier

Hahah mijn vrouwtje wordt er gek van dat ik steeds keukengerei gebruik  :D Maar het is dan soms toch ook zo handig hé! ;D

Moet inderdaad wel een mooi zicht zijn zo'n waterval over hout! En zeker als er nog mos over ligt.

joost.v.wijk

ik heb natuurlijk wel de mooiste stukken wortelhout uitgezocht, waar er 1 bij zit, die ik als startgedeelte kan gebruiken. Hoog zal die trouwens niet worden. Mijn bak is maar 40 cm hoog. En ik heb geen zin in spetters op m'n voorruit

H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

deze ga ik gebruiken als startgedeelte. Recht bovenin zit nog een gat waar ik de slang doorheen haal

H. orientalis
L. laoensis

Tigra

Joost,  Kan ik het geheim weten van die bodemfilter ?
momenteel maak ik ook werk van een stelling.

joost.v.wijk

mijn 'geheim'  ;D wordt eerst gepubliceerd in het verenigingsblad. Wat mij betreft, mag die daarna op de site

H. orientalis
L. laoensis

joost.v.wijk

Het filter zit nu in de bak, begraven onder het grind

H. orientalis
L. laoensis