Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Schoonmaak foto's

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kenny

Zaterdag-schoonmaakdag

Enkele soorten hou ik in simpele set-ups met keukenrol om het mezelf makkelijk te maken en beter te kunnen monitoren. Zie hier enkele fotootjes...

L.boscai kleintjes


bakje

N.kaiseri

bakje

A.macro

bakje
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

#1
mooie bakjes en diertjes  ;D die N. kaiseri blijven ook prachtige diertjes poeh..
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

hop, de verse eurycea bak er ook maar s op...



en deze kleine jongen had net een fruitvliegje binnen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

StijnH

Heel mooi, zo'n vol begroeide bak  :)
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Hugo

Super, kenny!
Top bak, wat mooi met die planten!
Die zouden mijn bakken ook niet misstaan! ;D


Apocalyptica139

Komt die Eurycea nu uit het water geklommen op de laatste foto? Bij mij gaan ze eigenlijk nooit vrijwillig het water in. Ze kieperen er wel eens in en zwemmen dan vliegensvlug het land weer op, evenals de Desmognathus fuscussen eigenlijk.

naeff002

Mooie dieren en mooie bakken. Lekker veel planten in die laatste bak.
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

Kenny

Citaat van: Miriam op oktober 18, 2009, 05:49:08 PM
Komt die Eurycea nu uit het water geklommen op de laatste foto? Bij mij gaan ze eigenlijk nooit vrijwillig het water in. Ze kieperen er wel eens in en zwemmen dan vliegensvlug het land weer op, evenals de Desmognathus fuscussen eigenlijk.

Er zijn enkele dieren die in paarstemming zijn en dus in het water hun dansjes doen, dit is er eentje van die honger had en idd dus even boven water kwam piepen ;)
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Gaby

Die bakken op de eerste foto's zijn dat definitieve bakken?
Zoja klimmen je sallies er dan niet uit?

Kenny

#9
Er staat doorgaans wel een deksel op  ;D maar das ni zo handig voor de foto  ;) Het zijn opkweekbakjes voor jonge dieren. 1jaar blijven ze hier ongeveer in (met uitzondering van de kaiseri, die heb ik de dag erop al het water ingedaan), dan worden ze overgezet in een terrarium, buitenterrarium of aquarium naargelang de soort.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.