Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

een paar vraagjes

Joey Immers

hello

Willen de gene die bufo brongersmai hebben een foto plaatsen van het terrarium ?
zodat ik mijn kan orienteren op me vaste terrium voor mijn beestjes..

en hoelang duurt het voordat de dieren volwassen zijn..

alvast bedankt.

Groet, joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

StijnH

Ik ben ook bezig met een terrarium, voor mijn twee diertjes. ik ben ook wel benieuwd wanneer ze volwassen worden, want de mijne en die van andere mensen maken de padjes al geluidjes. dat had ik niet verwacht. en hoe zit het kwa water/land. misschien willen Do of Sergé een foto van hun hele verblijf plaatsen?  :)

Groeten Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

dimitri J

Een foto zou ik ook wel kunnen gebruiken. kwas er namelijk ook over aan't denken om stilletjes aan, aan hun vaste bak te gaan denken. Het gaat hier iig een 40-40-40 bak worden. Ik dacht eraan om met leemzand te gaan werken en wat siergrassen oid. In al mijn bakken zit standaard een watergedeelte vanvoor, dus wou ik dat hier ook maar gaan doen. Naar mijn mening houden kikkers er toch altijd van om af en toe het water op te zoeken. Mijn padjes doen dit iig toch ook.

Grtz
dimi

StijnH

Hierbij wil ik toch een foto plaatsen van mijn terrarium;
Ik ga hem van het weekend nog wel iets aanpassen (kiertjes tussen de flagstones maken) Het is nu ongeveer 23 gr. in het terrarium. ook lijkt het erop dat ik een koppeltje heb  :) want de een maakt geluid (mannetje) en de ander is wat groffer (vrouwtje). 

Het terrarium:

De padjes:

het vrouwtje:

Groetjes,

Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Anthony

Hi very nice viv you have there great little toads.