Inrichting bak

Marloes

Dank jullie beiden:)

Ik zal morgen eerst eens het waterpeil verhogen en daarna de bak eens met rust laten voor 2 weken. Eens kijken hoe het ze dan vergaat:)

Ik heb drie die de regenwormen wel eten en twee die zich te goed doen aan tubifex en rode watervlooien en de regenwormen geen blik waardig gunnen. Het is wel heel mooi om te zien hoe de drie die wel regenwormen eten zich ook aanmelden dat ze deze willen. (klinkt raar maar zodra ze zien dat ik in de buurt van de bak ben gaan ze voor het raam heen en weer lopen/zwemmen en als ik een worm laat zakken komen ze er direct op af) Zal morgen eens kijken voor nieuwe foto's.
Ga nu eens nadenken over het verhogen van het water etc.

Update volgt laters :) ::)

DannyS

Ik heb zelf nog nooit gehoord van bedelende Triturus. Mijn dobro's reageren pas als ik een worm op hun kop laat vallen. Maarja.. dobro's zijn geen carnifex :D

Marloes

Ik heb nu al twee keer in een week een van de salamander(naja zelfde salamander) weg kunnen plukken achter het turf. (gelukkig is het tellen van de salamanders een goede oefening voor de leerlingen  ;D) heb nu geprobeerd het gat te vullen maar zal een aandachtspunt blijven komende week. Voorlopig zal ik nog wel niet klaar zijn met het realiseren van een goede bak voor de salamanders. Ze eten wel goed en het mannetje krijgt al een hele mooie kam op zijn rug  :D dat is het goede nieuws.

Marloes

Hoi,

Hierbij een nieuwe foto van de nieuwe inrichting van mijn salamanderbak.
Rob, bedankt voor het verkleinen van mijn foto's. Hopelijk kan ik morgen de rest erop zetten
;D

naeff002

Mooie bak, maar vergeet de deksel er niet op te zetten he ;)
Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

joost.v.wijk

super, dit is een prima bak voor de sallie's. Netjes gedaan!

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Marloes

dank je wel :) ben er ook trots op  ;D
en er zit een deksel op hoor maar die foto kreeg ik gisteren er even niet op.  ::)

joost.v.wijk

verkleinen met VSO Image Resizer tot 640 X 480 px werkt prima

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

robkeulers

Zoals Marloes al zei werd ze daarmee al geholpen Joost. Als mensen vragen hebben over het verkleinen van foto's, verwijs dan even naar de bovenste thread in het subforum foto's en films.
Thanks!

StijnH

dat ziet er netjes uit! prima zo.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Yana

hee, van wat voor soort spul heb jij die heuvel gemaakt? ziet er goed uit;)

elleke

mooie bak, netjes gedaan.
Veel geluk met de nieuwe dieren