Triturus Marmoratus bak keuring

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pvspvs604

dus ze kunnen gewoon binnen worden gehouden?? ???

joost.v.wijk

Om ze sneller/gelijkmatiger door te laten groeien, ja. Houd ze niet te warm. Tussen de 15-18 gr. C. is prima


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Marielle

Ik heb mijn jongen ook binnen staan. Boven op een kamer waar het niet warmer wordt dan ongeveer 18 graden. Ik sproei de bak elke dag en geef ze elke dag verse fruitvliegen en/of krekels maat 2, en dit gaat uitstekend :D

naeff002

Kevin Naeff

Tylototriton, Ommatotriton, Triturus, Neurergus

pvspvs604

oke dan ;D ga ze vanmiddag gelijk op mijn kamer zetten de verwarming staat daar toch niet aan dus dat kan wel.
@marielle : eten ze bij jou krekels? ik heb het geprobeerd en t leek eerder dat de krekels zelf dood gingen dan dat de marmertjes ze hadden opgegeten :-\

iedereen bedankt voor de reacties! ;D

groetjes

joost.v.wijk

krekels die vers gekocht zijn, zitten vaak onder niet zulke goede omstandigheden. Geen vocht, dus eten ze elkaar op, en in sommige gevallen ook geen voer. Soms alleen wat legkorrel. Jonge krekels kunnen wat dat betreft nog minder hebben dan grote. Je zult ze dus eerst wat moeten op-peppen. Bij mij krijgen de krekels ten eerste een wat ruimere bak. Voer met kleine partjes appel (niet teveel in een keer, anders gaat het schimmelen), wortel, plukjes gras en konijnekorrel of visvoer. Zo breng je de voedingswaarde van de krekel nog wat omhoog, en als je de krekels daarna nog bepoedert met gistocal (kalk-vit.), vlak voor het voeren, hebben de salamanders een prima maaltijd


C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

Marielle

Precies, ik gebruik dezelfde methode als Joost. Ik krijg mijn voedseldieren via mijn werk aangeleverd (handig die connectie's in de dierentuinwereld) en ze zien er dan niet uit... Ik voer nu alleen nog maar maat 2 omdat ze ander te groot zijn voor de salamanders. Ze gaan eerst in een klein plastic aquariumpje, stukjes fruit etc erbij en als ze er weer bovenop zijn, bepoederen met kalkpreperaat en dan pas voer ik ze aan mijn dieren.

pvspvs604

#22
oke dan...
bepoederen deed ik wel maar omdat de bak vochtig is lopen de krekels zichzelf schoon  ;D
maar zal ze voortaan eerst oppeppen!
bedankt joost en marielle!
groeten