Mijn Cynops Orientalis BAk

aron545

Ik heb een aqua 40 voor mijn Cynops orientalis .
Vanavond naar de dieren speciaal zaak geweest en mijn bak als terrarium ingericht .
Ik heb de 5tal diertjes al gereserveerd en ga ze morgen vroeg op halen 
Hieronder de foto's : 

joost.v.wijk

prima bakje hoor, alleen raak je wel snel het overzicht op je salamandertjes kwijt. Het zijn vast nog maar hele kleine beestjes.
Je kan er ook voor kiezen om ze aquatiel op te kweken. Over het algemeen groeien ze dan wat sneller, en kun je ze beter blijven zien/volgen

C. ensicauda popei (Akajima eiland)
C. ensicauda popei (kustgebied Z-Okinawa)
C. ensicauda ensicauda (Amami-Oshima)
H. orientalis
L. laoensis

aron545

Eigenlijk wilden ik hagedissen maar ik mocht ze niet ivm met hitte en al en me moeder vind die eng :-\
maar het is niet zon grote bak maar de foto is ook mislukt maar bedankt voor de tips

aron545

Ik heb zaterdag de beestjes opgehaald en ze leven vooral op het drogeren stuk
hier foto's van de sallies . ;)

aron545

en de rest van de foto's nu graag ook reacties en tips want als beginner is meer informatie geen last  :P

joost.v.wijk

Hoi Aron

een eerste tip: probeer duidelijkere foto's te maken. Zo is het voor ons ook makkelijker om reacties en tips te geven ;)

Zo op het eerste gezicht ziet het er goed uit

H. orientalis
L. laoensis

alibombali

Het lijken mij vrij volwassen Orientalissen, Ik zou de bak volledig aquatiel houden met wat drijvend kurkschors....

joost.v.wijk

H. orientalis
L. laoensis

aron545

Van een dierenwinkel nu denken jullie natuurlijk dat die een goede verzorging kregen de mensen van die winkel kennen wij en de beestjes hebben echt goede opvoeding gehad
;D

joost.v.wijk

ze hebben vast hun best gedaan, het ging mij erom: orientalis die worden aangeboden in dierenwinkels zijn nagenoeg altijd wildvang. Je hebt dus hoogstwaarschijnlijk volwassen dieren.
En om op de dierenwinkel terug te komen: hun best doen, wil nog niet zeggen dat ze het ook goed doen...

H. orientalis
L. laoensis

Coen Deurloo

De Cynops orientalis in een dierenwinkel zijn vrijwel altijd wildvang, van opvoeding is hoogstwaarschijnlijk geen sprake geweest ;)

Veel plezier met je salamanders! Heb je het caresheet voor de C. orientalis al gelezen?

Edit: Joost was me voor ;)

aron545

De salamanders doen het nu goed maar ik heb verschillende qua grote
Bedankt voor jullie tips
groetjes,Aron

alibombali

Wij salamanderkwekers zijn er niet om winkeliers te verketteren (er zitten zeker goeie tussen)
Waarom Joost wilde weten waar je ze vandaan hebt, is vooral om de leeftijd te schatten (dierenzaken verkopen normaal gesproken volwassen wildvang)

aron545

Mijn excuses voor mijn ietwat boze uitdrukkingen,
En ik ben er ook wel van overtuigd dat het wildvang is maar ze doen het goed en daar gaat het toch om ?
Maar de volgende keer als ik salamanders wil kopen zal ik het zeker bij een forumlid doen  ;)

Groetjes, Aron

alibombali

Dat is zowiso een goed voornemen.... ;)