Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.

Een schitterende dag...

Coen Deurloo

... om foto's te maken van je vijver, en natuurlijk de salamanders!

Voor de gelegenheid heb ik een leeg aquarium even gevuld met gefilterd regenwater.

De marmers zitten in een buitenbak, niet in de vijver natuurlijk. De vijver zit vol met L. vulgaris, zie onder! Het mannetje van de clermont ferrand marmers wil nog niet echt aandikken, al zie ik hem regelmatig eten.

Coen Deurloo

Een paartje L. vulgaris uit de vijver, het vrouwtje ontzettend dik met eitjes, en het mannetje in zijn mooiste kleed.

Na het maken van de foto's zijn ze uiteraard weer losgelaten in de vijver.

Coen Deurloo

En de T. dobrogicus uit de buitenbak, 2 mannetjes met een beginnende kam, maar ze zijn helaas te laat dit jaar denk ik...

kevin

Ziet er goed uit allemaal Coen.

rob

Mooi Coen... Maar nu wakker je mijn honger naar foto's van je buitenbakken wel hèèl erg aan!

Coen Deurloo

Nou Rob, zo bijzonder zijn ze helaas niet. Allemaal oude bakken, mooie nieuwe aquaria ga ik natuurlijk niet buiten zetten. Ik heb ze in een schaduwrijk plaatsje staan, veel water en een verscheidenheid aan waterplanten. Geen mooie uitgebalanceerde bakken voor het oog, maar wel natuurlijk:

Kleine aquarium: watervlooien kweek poging
2 grote aquaria: T. dobrogicus en T. marmoratus
Bak met groen deksel: springstaarten, wormen en enchytreen kweek
Bak achteraan: A. tigrinum

Coen Deurloo

Nog een vijverbewoner:

Andy W.

Indeed, very nice pictures, Coen.

I´m thinking since ~2 years of making a pond with a "border" made by such garden-stones like an "U-profile". That shall be safe for salamanders to break out. Some people I know keep their salamanders that way in a pond. The risk would be, that eggs of the salamanders (newts) would get out of the pond maybe by ducks. That´s the reason why I didn´t built such a pond yet.

Thank you for sharing the pictures.

Andy

Coen Deurloo

Well, I'm very happy with the L. vulgaris that inhabit my pond, no need for more species!